Moc se mi líbí, jakým způsobem scénárista Tom King příběh pojal. Mohl se vydat přímočařejší cestou a naservírovat nám superhrdinský epos s epickými akčními scény, protože to King, taky dost dobře umí. Ale, kdyby se pro toto King rozhodl, tak by se z toho to komiksu stala obyčejná věc. King moc dobře věděl, co chce psát a vyprávět, a taky věděl jakým způsobem to bude nejlepší. Bylo to svým způsobem...
Moc se mi líbí, jakým způsobem scénárista Tom King příběh pojal. Mohl se vydat přímočařejší cestou a naservírovat nám superhrdinský epos s epickými akčními scény,...
Moc se mi líbí, jakým způsobem scénárista Tom King příběh pojal. Mohl se vydat přímočařejší cestou a naservírovat nám superhrdinský epos s epickými akčními scény, protože to King, taky dost dobře umí. Ale, kdyby se pro toto King rozhodl, tak by se z toho to komiksu stala obyčejná věc. King moc dobře věděl, co chce psát a vyprávět, a taky věděl jakým způsobem to bude nejlepší. Bylo to svým způsobem odvážné, a já jsem hodně rád, že ho v tom vedení Marvelu podpořilo a nechalo mu volné pole pro jeho nápady. King v tomto komiksu sází na psychologii, práci s charaktery, pomalejší vyprávění a pečlivě vystavěný příběh s funkčními dialogy. Není to úplně oddechové čtení, jelikož je potřeba pečlivě vnímat dialogy a drobné detaily, které se v průběhu děje projeví jako nesmírně důležité aspekty. Navíc se King snaží, co nejvíce polidštit hlavní hrdiny, a vysvětlit proč se chovají, tak jak se chovají, a kde se to v nich vzalo. K tomu se samozřejmě váže i samotný podtitul komiksu - O trochu horší než člověk, o trochu lepší než zvíře (dozvíme se, že je to část textu z Kupce benátského), který přesně vystihuje, to jak je Vision a jeho rodina vnímaná. Díky této práci s charaktery, pak fungují jednotlivé dějové zvraty a pointa celého komiksu. Tom King odvedl výbornou práci. Tento komiks má velmi specifickou kresbu, která k němu velmi dobře pasuje. Gabriel Walta vytvořil působivou ilustraci, která na mě celou dobu působila takovým "retro dojmem" - typické americké předměstí z 50-60 let., i přestože se příběh odehrává v současnosti. Zaujal mě způsob jakým Walta zdůrazňuje detaily. Na některých panelech nejsou záměrně vidět detaily obličeje postav, nebo jsou dané "scény" nakreslený, aby působily odtažitě, což umocňuje náš pohled na hlavní postavy, a jejich myšlenkové a citové rozpoložení. Funguje to i jako způsob, jak vnímat postavy z pohledu vnitřního vyprávění. Walta rád ukazuje celé panely, aby se pak mohl přiblížit na konkrétní detail, a pak se znovu odtáhnout a ukázat nám celý obraz. Můj popis zní trochu chaoticky, při čtení to působí automaticky a přirozeně, ale při bližším zkoumání si uvědomíte, jak je to zajímavě pojaté. Osobně jsem hodně moc nadšený z obálek od autorů Mike del Mundo a Marco D'Alfonso. Každá z obálek je luxusně udělaná a výborně dotváří atmosféru celého komiksů. Klady jsou v tomto případě jasné. Výborný scénář, parádně zvolená kresba a stylizace. Co se týče záporů, tak zde je to malinko složitější. Hodně záleží na tom, jak ke komiksu přistupujete, a co od něho očekáváte. Pokud čekáte odpočinkový komiks, kde se superhrdinové mlátí, tak hodně narazíte. Pokud chcete něco náročnějšího, tak by tento komiks mohl být něco pro Vás. Z mého pohledu je opravdu důležité si před četbou říci, co od komiksu chci, a podle toho se rozhodnout jestli do něho půjdu nebo ne. Protože pak by se mohlo stát, že komiksu budete vyčítat něco, za co ve výsledku nemůže. určitě pochopili, že mi komiks dost sedl a užil jsem si ho. Komiks samozřejmě má několik menších chyb, ale ty v celkovém kontextu tolik nevnímám, jelikož hlavní myšlenky jsou pro mě osobně mnohem zajímavější a přínosnější. Tempo je místy pomalejší, některé dialogy dávají mnohem větší smysl pokud znáte historii Vision a Wandy. Samotná akce mohla být přehlednější, napínavější a zábavnější. Ale jak už jsem psal, jako celek komiks funguje velmi dobře, a já se těším, až si ho někdy přečtu znovu, a uvidím detaily které jsem přehlédl.
Číst více
Číst více