Objednávka

Nakup čtení za 500 Kč a vyhraj novou čtečku! Více informací zde.

Smrt nebudeš se báti aneb příběh Petra Lébla

87 % (29)

Kniha - ostatní

Vyprodáno

384 Kč

Běžná cena 499 Kč

Ušetříte 115 Kč

Kniha o Petru Léblovi (1965–1999), na které autorka pracovala několik let, je pokusem o svébytnou monografii divadelního režiséra, scénografa, herce, někdejšího uměleckého šéfa Divadla Na zábradlí. Současně je však pokusem o zmapování života jednoho nešťastného mladého muže a doby, v níž žil. Kniha je tak nejen příběhem Léblovy divadelní práce: zachycuje proměny dobového vnímání divadla a umění v širším kontextu, ale...
Kniha o Petru Léblovi (1965–1999), na které autorka pracovala několik let, je pokusem o svébytnou monografii divadelního režiséra, scénografa, herce, někdejšího uměleckého šéfa Divadla Na zábradlí. Současně je však pokusem o zmapování...

Smrt nebudeš se báti aneb příběh Petra Lébla

ostatní

384 Kč

Podrobnosti

  • Nakladatel
  • Kategorie
  • Výška
    • 236.00 mm
  • Šířka
    • 178.00 mm
  • Hloubka
    • 40.00 mm
  • Hmotnost
    • 1.18 kg
  • Jazyk
    • čeština
  • Počet stránek
    • 350
  • Typ vazby
    • ostatní
  • Datum vydání
    • 1.1.2010

O knize

Kniha o Petru Léblovi (1965–1999), na které autorka pracovala několik let, je pokusem o svébytnou monografii divadelního režiséra, scénografa, herce, někdejšího uměleckého šéfa Divadla Na zábradlí. Současně je však pokusem o zmapování života jednoho nešťastného mladého muže a doby, v níž žil. Kniha je tak nejen příběhem Léblovy divadelní práce: zachycuje proměny dobového vnímání divadla a umění v širším kontextu, ale je také kronikou přelomu dvacátého a jednadvacátého století. Doby, která Lébla katapultovala na výsluní. Denemarková si však klade i otázku, zda nešlo jen o „nafouklou bublinu“, která se objevila po pustých a ideologicky...
Kniha o Petru Léblovi (1965–1999), na které autorka pracovala několik let, je pokusem o svébytnou monografii divadelního režiséra, scénografa, herce, někdejšího uměleckého šéfa Divadla Na zábradlí. Současně je však pokusem o zmapování života jednoho nešťastného mladého muže a doby, v níž žil. Kniha je tak nejen příběhem Léblovy divadelní...
Kniha o Petru Léblovi (1965–1999), na které autorka pracovala několik let, je pokusem o svébytnou monografii divadelního režiséra, scénografa, herce, někdejšího uměleckého šéfa Divadla Na zábradlí. Současně je však pokusem o zmapování života jednoho nešťastného mladého muže a doby, v níž žil. Kniha je tak nejen příběhem Léblovy divadelní práce: zachycuje proměny dobového vnímání divadla a umění v širším kontextu, ale je také kronikou přelomu dvacátého a jednadvacátého století. Doby, která Lébla katapultovala na výsluní. Denemarková si však klade i otázku, zda nešlo jen o „nafouklou bublinu“, která se objevila po pustých a ideologicky nekompromisně utvářených letech, či zda cosi podstatného z Léblova kontroverzního způsobu práce přetrvalo dodnes. Nevyhýbá se ani extrémní tezi, zda Léblova výrazná a nepolapitelná „image“ nebyla „pozoruhodnější“ než dílo samo.

Hodnocení

87%

(29)

Hodnotilo 29 čtenářů
Ve spolupráci s
Ve spolupráci s Databazeknih.cz

Online knihkupectví Palmknihy vám jako jediný e-shop zobrazují nezávislé čtenářské recenze a hodnocení oblíbeného portálu Databazeknih.cz 

Recenze

Čtenářská recenze

18

15.12.2020
Obrovský soucit mám s nešťastnou životní konstelací tohoto muže. Příběh se nečte snadno, ale mravenčí a lidsky jistě vyčerpávající úsilí při plnění slibu autorky RAdky si zaslouží úctu. Z textu vystupuje nejen ne zcela šťastné nastavení z dětství, traumata končící totality a neméně obtížné stigma slávy, ale i svým způsobem Léblova 'genialita' i postupně skoro bezbřehá frackovitost. Nebo lépe umanutost...
Obrovský soucit mám s nešťastnou životní konstelací tohoto muže. Příběh se nečte snadno, ale mravenčí a lidsky jistě vyčerpávající úsilí při plnění slibu autorky...
Obrovský soucit mám s nešťastnou životní konstelací tohoto muže. Příběh se nečte snadno, ale mravenčí a lidsky jistě vyčerpávající úsilí při plnění slibu autorky RAdky si zaslouží úctu. Z textu vystupuje nejen ne zcela šťastné nastavení z dětství, traumata končící totality a neméně obtížné stigma slávy, ale i svým způsobem Léblova 'genialita' i postupně skoro bezbřehá frackovitost. Nebo lépe umanutost nemoci? To už se nikdo nedozvíme. Znám nepatrně osobně a trochu zblízka Ivana Vyskočila (má mojí velkou úctu) a všechna slova z deníků Petra Lébla jsou až dojemně přesná ve vykreslení jeho studentského "guru". Pravdou taky je, že divadelní představení divadla Na Zábradlí nejsou mojí kávou ani jsem žádné Léblovo neviděla - přesto jsou tak trochu výzvou a navíc bez divadla nedokážu žít stejně jako bez knih. "Divadla, jejich divadelnost a diváci. V kulturních kontextech. Existence osady na území Starého a Nového Města i Malé Strany, do níž náleží budova dnešního divadla, je doložena od dvanáctého století. Prestižní prostor v Praze - jednom z nejvýstavnějších měst střední Evropy dvanáctého a třináctého století....." Tato kniha je úctou člověka k člověku a pokornou službou kouzelnému světu divadla. A nezastírá ani odvrácenou tvář. Je osobní a osobitá a to je její velká přednost. Taky je to slušná kláda, co obsahuje až vyčerpávající množství souvisejících informací a jistě zatím poputuje do mých nedočtených :o) "Uprostřed osady byl vystavěn kolem roku 1120 kostel sv. Jana. Ten tu stával do roku 1896, kdy byl rozbořen. Někdejší kostel připomíná už jen kamenná deska s reliéfem Krista na oslátku. Budoucí divadlo se tak zbavilo konkurenční dominanty a bylo vtaženo do závěrečných, téměř postmoderních hrátek. Než byl kovový odlitek reliéfu s religiózním námětem zasazen do zdi nádvoří, byl RAně středověký Kristus na oslátku po přestavbě použit v domě coby podklad kulečníku. Jako by to vymyslel Lébl. Rozbíjet modly. Nepoklonkovat. Rouhat se. S kamennou tváří. V sousedství kláštera svaté Anny." 5/3
Číst více Číst více

Čtenářská recenze

4

11.5.2019
Tolik let mi ležela v knihovně, než na ni konečně došlo. Velké sousto, se kterým jsem se potýkala dlouho. Kniha je totiž zcela mimořádná - objemností, množstvím informací i příběhových vrstev: příběh Lébla - režiséra, příběh člověka poznamenaného duševní nemocí, příběh další významné etapy divadla Na zábradlí, příběh kulturní a společenské atmosféry devadesátých let a konečně neméně zajímavý příběh...
Tolik let mi ležela v knihovně, než na ni konečně došlo. Velké sousto, se kterým jsem se potýkala dlouho. Kniha je totiž zcela mimořádná - objemností, množstvím...
Tolik let mi ležela v knihovně, než na ni konečně došlo. Velké sousto, se kterým jsem se potýkala dlouho. Kniha je totiž zcela mimořádná - objemností, množstvím informací i příběhových vrstev: příběh Lébla - režiséra, příběh člověka poznamenaného duševní nemocí, příběh další významné etapy divadla Na zábradlí, příběh kulturní a společenské atmosféry devadesátých let a konečně neméně zajímavý příběh autorky, která, aby splnila přání zesnulého režiséra, ne zcela dobrovolně píše jeho biografii. Lébl si vybral dobře. Denemarková jde do hloubky, vyhýbá se klišé. Je citlivá, ale zároveň se nebojí psát bez příkras, snaží se o maximálně věrný (byť ne vždy líbivý) portrét. Analýzy inscenací jsou velice precizní a mají velkou výpovědní hodnotu i/především pro čtenáře, kteří nikdy neviděli jedinou Léblovu inscenaci (můj případ). PS: Po dočtení knihy mi to nedalo a hledala jsem články o Léblovi. Narazila jsem např. na článek v Reflexu a uf - ten patos! Také "příběh příběhu", který se po smrti Petra Lébla zcela vyprázdnil, banalizoval a bulvarizoval, je další z rovin Denemarkové knihy - a pro mě asi nejzajímavějším sdělením tohoto po všech stránkách výjimečného díla.
Číst více Číst více

Čtenářská recenze

1

21.10.2018
Vizuálně nádherná kniha, která se vyjímá na každé polici, s parádními obrázky, výstřižky, poznámkami, ale především perfektně zpracované téma. Které se v konečném důsledku nedá označit jako oslavu člověka... Inu kontroverzní člověk. Paní Radce Denemarkové tleskám.
Vizuálně nádherná kniha, která se vyjímá na každé polici, s parádními obrázky, výstřižky, poznámkami, ale především perfektně zpracované téma. Které se v konečném...
Vizuálně nádherná kniha, která se vyjímá na každé polici, s parádními obrázky, výstřižky, poznámkami, ale především perfektně zpracované téma. Které se v konečném důsledku nedá označit jako oslavu člověka... Inu kontroverzní člověk. Paní Radce Denemarkové tleskám.
Číst více

Čtenářská recenze

18

15.12.2020
Obrovský soucit mám s nešťastnou životní konstelací tohoto muže. Příběh se nečte snadno, ale mravenčí a lidsky jistě vyčerpávající úsilí při plnění slibu autorky RAdky si zaslouží úctu. Z textu vystupuje nejen ne zcela šťastné nastavení z dětství, traumata končící totality a neméně obtížné stigma slávy, ale i svým způsobem Léblova 'genialita' i postupně skoro bezbřehá frackovitost. Nebo lépe umanutost...
Obrovský soucit mám s nešťastnou životní konstelací tohoto muže. Příběh se nečte snadno, ale mravenčí a lidsky jistě vyčerpávající úsilí při plnění slibu autorky...
Obrovský soucit mám s nešťastnou životní konstelací tohoto muže. Příběh se nečte snadno, ale mravenčí a lidsky jistě vyčerpávající úsilí při plnění slibu autorky RAdky si zaslouží úctu. Z textu vystupuje nejen ne zcela šťastné nastavení z dětství, traumata končící totality a neméně obtížné stigma slávy, ale i svým způsobem Léblova 'genialita' i postupně skoro bezbřehá frackovitost. Nebo lépe umanutost nemoci? To už se nikdo nedozvíme. Znám nepatrně osobně a trochu zblízka Ivana Vyskočila (má mojí velkou úctu) a všechna slova z deníků Petra Lébla jsou až dojemně přesná ve vykreslení jeho studentského "guru". Pravdou taky je, že divadelní představení divadla Na Zábradlí nejsou mojí kávou ani jsem žádné Léblovo neviděla - přesto jsou tak trochu výzvou a navíc bez divadla nedokážu žít stejně jako bez knih. "Divadla, jejich divadelnost a diváci. V kulturních kontextech. Existence osady na území Starého a Nového Města i Malé Strany, do níž náleží budova dnešního divadla, je doložena od dvanáctého století. Prestižní prostor v Praze - jednom z nejvýstavnějších měst střední Evropy dvanáctého a třináctého století....." Tato kniha je úctou člověka k člověku a pokornou službou kouzelnému světu divadla. A nezastírá ani odvrácenou tvář. Je osobní a osobitá a to je její velká přednost. Taky je to slušná kláda, co obsahuje až vyčerpávající množství souvisejících informací a jistě zatím poputuje do mých nedočtených :o) "Uprostřed osady byl vystavěn kolem roku 1120 kostel sv. Jana. Ten tu stával do roku 1896, kdy byl rozbořen. Někdejší kostel připomíná už jen kamenná deska s reliéfem Krista na oslátku. Budoucí divadlo se tak zbavilo konkurenční dominanty a bylo vtaženo do závěrečných, téměř postmoderních hrátek. Než byl kovový odlitek reliéfu s religiózním námětem zasazen do zdi nádvoří, byl RAně středověký Kristus na oslátku po přestavbě použit v domě coby podklad kulečníku. Jako by to vymyslel Lébl. Rozbíjet modly. Nepoklonkovat. Rouhat se. S kamennou tváří. V sousedství kláštera svaté Anny." 5/3
Číst více Číst více

Čtenářská recenze

4

11.5.2019
Tolik let mi ležela v knihovně, než na ni konečně došlo. Velké sousto, se kterým jsem se potýkala dlouho. Kniha je totiž zcela mimořádná - objemností, množstvím informací i příběhových vrstev: příběh Lébla - režiséra, příběh člověka poznamenaného duševní nemocí, příběh další významné etapy divadla Na zábradlí, příběh kulturní a společenské atmosféry devadesátých let a konečně neméně zajímavý příběh...
Tolik let mi ležela v knihovně, než na ni konečně došlo. Velké sousto, se kterým jsem se potýkala dlouho. Kniha je totiž zcela mimořádná - objemností, množstvím...
Tolik let mi ležela v knihovně, než na ni konečně došlo. Velké sousto, se kterým jsem se potýkala dlouho. Kniha je totiž zcela mimořádná - objemností, množstvím informací i příběhových vrstev: příběh Lébla - režiséra, příběh člověka poznamenaného duševní nemocí, příběh další významné etapy divadla Na zábradlí, příběh kulturní a společenské atmosféry devadesátých let a konečně neméně zajímavý příběh autorky, která, aby splnila přání zesnulého režiséra, ne zcela dobrovolně píše jeho biografii. Lébl si vybral dobře. Denemarková jde do hloubky, vyhýbá se klišé. Je citlivá, ale zároveň se nebojí psát bez příkras, snaží se o maximálně věrný (byť ne vždy líbivý) portrét. Analýzy inscenací jsou velice precizní a mají velkou výpovědní hodnotu i/především pro čtenáře, kteří nikdy neviděli jedinou Léblovu inscenaci (můj případ). PS: Po dočtení knihy mi to nedalo a hledala jsem články o Léblovi. Narazila jsem např. na článek v Reflexu a uf - ten patos! Také "příběh příběhu", který se po smrti Petra Lébla zcela vyprázdnil, banalizoval a bulvarizoval, je další z rovin Denemarkové knihy - a pro mě asi nejzajímavějším sdělením tohoto po všech stránkách výjimečného díla.
Číst více Číst více

Čtenářská recenze

1

21.10.2018
Vizuálně nádherná kniha, která se vyjímá na každé polici, s parádními obrázky, výstřižky, poznámkami, ale především perfektně zpracované téma. Které se v konečném důsledku nedá označit jako oslavu člověka... Inu kontroverzní člověk. Paní Radce Denemarkové tleskám.
Vizuálně nádherná kniha, která se vyjímá na každé polici, s parádními obrázky, výstřižky, poznámkami, ale především perfektně zpracované téma. Které se v konečném...
Vizuálně nádherná kniha, která se vyjímá na každé polici, s parádními obrázky, výstřižky, poznámkami, ale především perfektně zpracované téma. Které se v konečném důsledku nedá označit jako oslavu člověka... Inu kontroverzní člověk. Paní Radce Denemarkové tleskám.
Číst více

Více od autora:

Radka Denemarková
Zobrazit všechny knihy

Verze vašeho prohlížeče je zastaralá!

a může vykazovat chyby v průběhu nákupu či v samotném zobrazení.
Pro nerušený nákup aktualizujte váš prohlížeč na nejnovější verzi nebo zvolte jiný prohlížeč.

Otevřít v Microsoft Edge Přesto pokračovat