Hodnocení z největšího nezávislého čtenářského portálu
79%
(30 Hodnocení)
Online knihkupectví Palmknihy vám jako jediný e-shop přináší nezávislé čtenářské recenze a hodnocení oblíbeného portálu Databazeknih.cz
Populární hodnocení
23.1.2020
36
Tato kniha mi pomohla pochopit a vcítit se do chování nejenom svého dítěte.
Teprve když pochopíte PROČ, můžete přijít na to JAK.
Teprve když pochopíte příčinu, můžete odstranit následek.
Výborná kniha, kterou mohu jenom doporučit.
A čtěte rychle, protože čas letí jako bláznivý...
P.S: Na výchovu dětí ale bývají vždy dva, někdy i tři ... Bohužel nebo bohudík...?
Tato kniha mi pomohla pochopit a vcítit se do chování nejenom svého dítěte.
Teprve když pochopíte PROČ, můžete přijít na to JAK.
Teprve když pochopíte příčinu,...
Tato kniha mi pomohla pochopit a vcítit se do chování nejenom svého dítěte.
Teprve když pochopíte PROČ, můžete přijít na to JAK.
Teprve když pochopíte příčinu, můžete odstranit následek.
Výborná kniha, kterou mohu jenom doporučit.
A čtěte rychle, protože čas letí jako bláznivý...
P.S: Na výchovu dětí ale bývají vždy dva, někdy i tři ... Bohužel nebo bohudík...?
Číst více
1.1.2025
Tato kniha slibuje návod na nové výchovné metody (v roce 2000), který prý fungují téměř okamžitě a na děti všech věkových skupin bez rozdílu.
Osobně z ní mám dost rozporuplné pocity. V době vydání byla asi docela fajn, v dnešní době ale existují knihy, které dané téma zpracovávají o mnoho lépe.
Celý text je hodně dlouhý, rozvláčný, plný omáčky, často se opakuje. Autor vypisuje co všechno je špatně,...
Tato kniha slibuje návod na nové výchovné metody (v roce 2000), který prý fungují téměř okamžitě a na děti všech věkových skupin bez rozdílu.
Osobně z ní mám dost...
Tato kniha slibuje návod na nové výchovné metody (v roce 2000), který prý fungují téměř okamžitě a na děti všech věkových skupin bez rozdílu.
Osobně z ní mám dost rozporuplné pocity. V době vydání byla asi docela fajn, v dnešní době ale existují knihy, které dané téma zpracovávají o mnoho lépe.
Celý text je hodně dlouhý, rozvláčný, plný omáčky, často se opakuje. Autor vypisuje co všechno je špatně, ale praktické rady, jak to udělat lépe, se v knize téměř nenachází. Myšlenka 5 zásad by se dala shrnout do postupu: požádat o něco dítě, vyslechnout jeho námitky, nabídnout odměnu, vydat příkaz, poslat na samotku a zamknout ho tam.
Co se mi líbilo:
+ představuje koncept pozitivního rodičovství, jehož cílem je vychovat sebevědomé ale vstřícné děti (ne poslušné)
+ zdůrazňuje individuální přístup ke shopnostem, potřebám a stylu učení
+ rodiče by měli udržet kontrolu sami nad sebou a danou situací, neměli by se nechat emočně vyvést z míry
+ je proti násilí a trestům (i když důvody jsou úplně mimo)
+ křik nefunguje, pod vzdorem leží hněv, pod ním smutek a pod ním často strach
+ dělat chyby je v pořádku na obou stranách, ale je potřeba se omluvit nebo nést zodpovědnost
+ pokud dítě bije druhé, je to zodpovědnost rodiče
+ děti je potřeba vyslechnout, věnovat jim pozornost, uznat emoce
S čím nesouhlasím:
- cílem je ovládat děti, děti prý rodiči manipulují
- tresty jsou nahrazeny odmětnou (prý se nestává, že by toho děti zneužívaly a jejich vnitřní motivace se snižovala), zároveň trestá odnětím lásky a pozornosti (zavřením dítěte na samotku)
- naprosto chybí specifikace věku
- žádné zdroje
- dělá rozdíly mezi chlapci a děvčaty, přestože ve skutečnosti spíše popisuje různé jazyky lásky a osobnsti (teorie typů)
- obsahuje spoustu paradoxů
- popsaná komunikace je proti respektujicím metodám a nedává smysl (nebere ne jako odpověd, rozkazy schovává do dárkového balení, je proti vysvětlování, rodiče se nezapojují do činností)
- rodič se prý NESMÍ ptát dětí, co chtějí, co potřebují, co si myslí nebo co chtějí
- autor nerozumí pojmu důsledek a zaměňuje jej s trestem
Číst více
Číst více