Protentokrát musí hrdinové namísto mordu prošetřit protihabsburské aktivity, hrozící atentátem na nejmocnější hlavy monarchie. Nutno podotknout, že se změnou koncepce se Juraj Červenák vypořádal s horkokrevností sobě vlastní, takže dějová linie je tvořena jedinou nepolevující štvanicí. Proto žádné hrátky, je-li vrahem zahradník, nebo univerzální dědic, či který úlomek čepele patří k jaké dýce, ale...
Protentokrát musí hrdinové namísto mordu prošetřit protihabsburské aktivity, hrozící atentátem na nejmocnější hlavy monarchie. Nutno podotknout, že se změnou...
Protentokrát musí hrdinové namísto mordu prošetřit protihabsburské aktivity, hrozící atentátem na nejmocnější hlavy monarchie. Nutno podotknout, že se změnou koncepce se Juraj Červenák vypořádal s horkokrevností sobě vlastní, takže dějová linie je tvořena jedinou nepolevující štvanicí. Proto žádné hrátky, je-li vrahem zahradník, nebo univerzální dědic, či který úlomek čepele patří k jaké dýce, ale pěkně přímočará honba za atentátníky. Má to nevýhodu pouze v tom, že příběh je tak oproštěn od koření mystiky, jak tomu bylo v předchozích dílech, a díky tomu je maličko lineární. Thriller je to po všech stránkách parádní, jen je v některých momentech znát, že zádrhely jsou tu čistě proto, aby bylo co vyprávět na dalších stránkách.
Po historické stránce jsou ovšem povedené tahanice mezi protestanty a katolíky, osvětlující, že Bartolomějská noc nebyla ojedinělým incidentem svého druhu a že rozpory v církvi dokázali za dobu své existence přivést mnoho lidí do hrobu těmi nejnelidštějšími způsoby.
Číst více
Číst více