Osobne nepochybujem, že sa jedná o prínosnú a v mnohom poučnú publikáciu. Napriek tomu som v hodnotení ubral body, pretože cez niektoré nedostatky som sa nevedel (nechcel) preniesť. Autor je predovšetkým matematik a fyzik, čo sa zreteľne podpisuje na skutočnosti, že predmet svojho skúmania – teda islam – vníma výrazne zúženou optikou. Niektoré hodnotové, kultúrne a inštitucionálne prvky našej...
Osobne nepochybujem, že sa jedná o prínosnú a v mnohom poučnú publikáciu. Napriek tomu som v hodnotení ubral body, pretože cez niektoré nedostatky som sa nevedel...
Osobne nepochybujem, že sa jedná o prínosnú a v mnohom poučnú publikáciu. Napriek tomu som v hodnotení ubral body, pretože cez niektoré nedostatky som sa nevedel (nechcel) preniesť. Autor je predovšetkým matematik a fyzik, čo sa zreteľne podpisuje na skutočnosti, že predmet svojho skúmania – teda islam – vníma výrazne zúženou optikou. Niektoré hodnotové, kultúrne a inštitucionálne prvky našej euro-antlantickej civilizácie vníma ako premisy, z ktorých automaticky vychádza pri svojich súdoch bez toho, aby sa zamýšľal nad ich pravdivostnou hodnotou. To by u stručného textu tejto „osvetovej brožúrky‟ bolo aj pochopiteľné, v kontraste s touto úspornosťou je však opakovanie sa (napr. niektorých citácií). Napriek všetkým výhradám, ktoré by som ešte mohol uviesť, túto heslovitú brožúru odporúčam zaneprázdneným ľuďom aspoň na prvotné a rýchle oboznámenie sa s nebezpečenstvom, aké predstavuje islam. Pre tých, ktorí majú čas a záujem ísť viacej do hĺbky sú na našom trhu omnoho fundovanejšie a lepšie spracované publikácie (napr. Islám bez závoje Roberta Spencera).
„Politická podstata islámu je to, co tvoří hlavní rozdíl mezi právem šaría a židovským náboženským právem – halachou. Židovské právo o nežidech vůbec nemluví a jasně říká, že právo dané země má přednost před halachou. Šaría mluví hodně o káfirech a o tom, jak se k nim chovat, jak si je podrobit a vládnout jim.‟
„Islám zotročil Afričany, Evropany (přes milión), hinduisty, buddhisty a kohokoli, kdo stál džihádu v cestě. Islám zotročil víc lidí než jakákoli jiná kultura. Muslimové svou historii zotročování všech ras a náboženství nepřiznali, ani se za ni neomluvili.‟
„Když muslimové prvně přicestují, akceptují svůj nový domov. Jejich první krok je prohlášení, že islám patří s křesťanstvím a judaismem do jedné rodiny. Probíhají dialogy a „sbližovací‟ setkání pro média a káfirskou společnost. Prohlašují také, že západní civilizace je ve skutečnosti založena na islámském zlatém věku. Poté, co se tato tvrzení uchytí a jsou akceptována, přijdou na řadu požadavky po změnách v káfirské společnosti. Ti, kteří tyto změny odmítají, jsou nazýváni slepými fanatiky, islámofoby a rasisty, i když nikdo nikdy neobjasní, co má odpor proti politickému islámu společného s rasou.‟
„Káfirští představitelé neví nic o islámu a právu šaría. Všichni potkali příjemné muslimy, takže si myslí, že islám musí být dobrý a ti, kteří dělají problémy, jsou extrémisté.
Káfirští představitelé neví nic o dualistické etice nebo politickém podrobení. Prvořadá motivace káfirských představitelů je být milý a hrát roli tolerantního hostitele těchto nových hostů. Druhořadá motivace je neříci nebo neudělat něco, kvůli čemu by byli označeni za bigotní fanatiky.
Hlavní plán káfirských vládců počítá s tím, že pokud budou milí, muslimové uvidí, jak jsme skvělí, a reformují islám. Ale pokud je vaším cílem nastolit právo šaría, které se úspěšně uplatňuje již 1400 let, proč reformovat něco, co funguje?
Šaríu nelze reformovat. Jedná se o Alláhovo právo, a to je dokonalé, univerzální, úplné a bezchybné.‟
Číst více
Číst více