Objednávka

Něco za něco

Něco za něco
Tištěná kniha

83 % (36 Hodnocení)

Něco za něco

83 % (36 Hodnocení)

Tištěná kniha - vázaná s laminovaným potahem a přebalem

rok vydání 2023

166 Kč

Běžná cena 198 Kč

Ušetříte 32 Kč

Skladem > 5 ks

Podrobnosti

O knize

Shakespearova komedie Něco za něco (Measure for Measure, 1603) patří k tak zvaným temným či hořkým komediím. Odehrává se ve Vídni a jejím hlavním tématem je korupce. Hra velmi výmluvně dokládá známé přísloví, že moc korumpuje, absolutní moc korumpuje absolutně.
Shakespearova komedie Něco za něco (Measure for Measure, 1603) patří k tak zvaným temným či hořkým komediím. Odehrává se ve Vídni a jejím hlavním tématem je korupce. Hra velmi výmluvně dokládá známé přísloví, že moc korumpuje, absolutní moc korumpuje absolutně.
Shakespearova komedie Něco za něco (Measure for Measure, 1603) patří k tak zvaným temným či hořkým komediím. Odehrává se ve Vídni a jejím hlavním tématem je korupce. Hra velmi výmluvně dokládá známé přísloví, že moc korumpuje, absolutní moc korumpuje absolutně.

Hodnocení z největšího nezávislého čtenářského portálu

Ve spolupráci s Databazeknih.cz

83%

(36 Hodnocení)

Online knihkupectví Palmknihy vám jako jediný e-shop přináší nezávislé čtenářské recenze a hodnocení oblíbeného portálu Databazeknih.cz 

Populární hodnocení

21.7.2020

13

Nadčasová hra se stále aktuálními tématy opojení mocí, pokrytectvím. Je to typický Shakespeare s jiskřivými dialogy, záměnami a převleky, ale současně je komedie tematicky mnohem závažnější, než by člověk čekal. Zákony, které nikdo nerespektuje, kníže, který nechce začít vymáhat právo, protože by byl rázem neoblíbený, zdálo by se, že jde v převleku mezi lid, aby moudře naslouchal, ale přitom vyhrožuje...
Nadčasová hra se stále aktuálními tématy opojení mocí, pokrytectvím. Je to typický Shakespeare s jiskřivými dialogy, záměnami a převleky, ale současně je komedie...
Nadčasová hra se stále aktuálními tématy opojení mocí, pokrytectvím. Je to typický Shakespeare s jiskřivými dialogy, záměnami a převleky, ale současně je komedie tematicky mnohem závažnější, než by člověk čekal. Zákony, které nikdo nerespektuje, kníže, který nechce začít vymáhat právo, protože by byl rázem neoblíbený, zdálo by se, že jde v převleku mezi lid, aby moudře naslouchal, ale přitom vyhrožuje všem, kdo o něm vtipkují, a k tomu jeho zdánlivě morálně čistý zástupce, který soudí druhé, ale ve skutečnosti je horší než oni. Žádná postava není jednoznačná, všichni ostatními manipulují. "Že svět dnes uznává jen poslední výkřik módy. Že jakmile něco trochu zestárne, hned je to k ničemu. Že těkat z jedné věci na druhou je ctnost. Že dneska nevíte jistě, které instituci smíte důvěřovat, a jistě víte jen, že důvěra se nevyplácí."
Číst více Číst více
14.9.2020

4

Další případ, kdy méně známá Shakespearova hra dává na frak těm známějším. Dosud jsem u autorových komedií, byť Něco za něco je těžké do takové kategorie řadit. Jednoznačná komedie to není. Temnoty je v ní však dost, stejně jako jízlivé ironie, poučení a látek k zamyšlení. A konec, ten je z celé hry nejtemnější. Přitom čtení je to parádní. Je v ní vše Shakespearovské, ale přitom tak nějak znásobené....
Další případ, kdy méně známá Shakespearova hra dává na frak těm známějším. Dosud jsem u autorových komedií, byť Něco za něco je těžké do takové kategorie řadit....
Další případ, kdy méně známá Shakespearova hra dává na frak těm známějším. Dosud jsem u autorových komedií, byť Něco za něco je těžké do takové kategorie řadit. Jednoznačná komedie to není. Temnoty je v ní však dost, stejně jako jízlivé ironie, poučení a látek k zamyšlení. A konec, ten je z celé hry nejtemnější. Přitom čtení je to parádní. Je v ní vše Shakespearovské, ale přitom tak nějak znásobené. Hra s jazykem, humor (tady hlavně v případě Lucia, hajzlíka jednoho, a paní Prošoupané, vyhlášené bordelmamá), proměny (kromě Isabely s Marinou hlavně kníže, který se zhostí několika rolí- z knížete utíkajícího před vlastním údělem se promění v mnicha sledujícího a ovlivňujícího děj, aby se na závěr stal nejvyšším soudcem lidských osudů a sám propadl hříchu) William si tady hodně pohrál jak s charaktery, dějem, tak i divákem/čtenářem, i když do optimismu měl podle všeho při tvorbě hodně daleko. A ten závěr? Pozoruhodný. Jediný, kdo získal, co chtěl, byl prakticky jen Claudio, příčina celého děje. A vlastně samotný kníže, který si to celé skvostně připravil.
Číst více Číst více

Více od autora:

William Shakespeare

Verze vašeho prohlížeče je zastaralá!

a může vykazovat chyby v průběhu nákupu či v samotném zobrazení.
Pro nerušený nákup aktualizujte váš prohlížeč na nejnovější verzi nebo zvolte jiný prohlížeč.

Otevřít v Microsoft Edge Přesto pokračovat