Objednávka

Získejte slevu na nákup až 500 Kč. 

Filosofie zakázaného vědění

Recenze(9)

91 %

(9 Recenzí)

Jazyk

čeština

Práce Konrada Liessmanna, profesora na Institutu pro filosofii vídeňské univerzity, autora řady vědeckých a esejistických knih o otázkách estetiky, filosofie a kulturologie, vychází ze zamýšleného, ale neuskutečněného záměru Friedricha Nietzscheho napsat knihu Filosofie zakázaného vědění, ve které...
Práce Konrada Liessmanna, profesora na Institutu pro filosofii vídeňské univerzity, autora řady vědeckých a esejistických knih o otázkách estetiky, filosofie a kulturologie, vychází ze zamýšleného, ale neuskutečněného záměru Friedricha Nietzscheho napsat knihu Filosofie zakázaného vědění, ve které chtěl nastavit...
Práce Konrada Liessmanna, profesora na Institutu pro filosofii vídeňské univerzity, autora řady vědeckých a esejistických knih o otázkách estetiky, filosofie a kulturologie, vychází ze zamýšleného, ale neuskutečněného záměru Friedricha Nietzscheho napsat knihu Filosofie zakázaného vědění, ve které chtěl nastavit zrcadlo evropské kultuře a jejím ideálním hodnotám pravdy, krásy a dobra a v němž by se neobjevilo nic jiného než vůle ke lži nenávisti a zkáze. Liessmann rekonstruuje z Nietzscheho odkazu jeho filosofii zakázaného vědění a staví ji do kontrastu s těmi koncepty filosofické tradice, které opatrně krouží kolem zapovězených zón nepravdy, špatnosti a zla. Přitom se ozřejmuje, co Nietzscheho mnohokrát zmiňované přehodnocení všech hodnot značí: zproštění skrytých a zakázaných pravd evropského myšlení jeho stinných stránek

Tištěná kniha - vázaná s laminovaným potahem a přebalem

rok vydání 2013

256 Kč

Běžná cena 355 Kč

Ušetříte 99 Kč

Vyprodáno

Podrobnosti

Hodnocení z největšího nezávislého čtenářského portálu

Ve spolupráci s Databazeknih.cz

91%

(9 Hodnocení)

Online knihkupectví Palmknihy vám jako jediný e-shop přináší nezávislé čtenářské recenze a hodnocení oblíbeného portálu Databazeknih.cz 

Populární hodnocení

20.4.2015

3

Liessmannova kniha vychází z předpokladu, že Nietzsche ze své filosofie zveřejnil pouze část myšlenek (podobně jako Platón) a na základě dochovaných poznámek se snaží rekonstruovat podstatu jeho učení. Dokazuje, že Nietzsche je přes svůj kultovní status stále autor nedoceněný a do značné míry i nepochopený. Stejně jako v Teorii nevzdělanosti i zde Liessmann vystupuje jako břitký kritik současné...
Liessmannova kniha vychází z předpokladu, že Nietzsche ze své filosofie zveřejnil pouze část myšlenek (podobně jako Platón) a na základě dochovaných poznámek se...
Liessmannova kniha vychází z předpokladu, že Nietzsche ze své filosofie zveřejnil pouze část myšlenek (podobně jako Platón) a na základě dochovaných poznámek se snaží rekonstruovat podstatu jeho učení. Dokazuje, že Nietzsche je přes svůj kultovní status stále autor nedoceněný a do značné míry i nepochopený. Stejně jako v Teorii nevzdělanosti i zde Liessmann vystupuje jako břitký kritik současné společnosti, jeho zpochybnění ideologie politické korektnosti je stejně sžíravé jako jeho poukazy na současnou debilizaci vzdělávacích institucí.
Číst více Číst více
9.3.2025
Na mě už dosti těžké čtení, přesto jsem se knihou prokousal. Liessmann načrtává Nietzschův koncept zakázaného vědění, který autor předpokládá chtěl Nietzsche dotáhnout do uceleného díla, ale nakonec si to možná rozmyslel, možná se toho sám lekl. Podstatou teorie zakázaného vědění je prozření toho, že skutečného "vědění" - "poznání" je možné dosáhnout jen mimo morálku, je ho možné dosáhnout jenom...
Na mě už dosti těžké čtení, přesto jsem se knihou prokousal. Liessmann načrtává Nietzschův koncept zakázaného vědění, který autor předpokládá chtěl Nietzsche...
Na mě už dosti těžké čtení, přesto jsem se knihou prokousal. Liessmann načrtává Nietzschův koncept zakázaného vědění, který autor předpokládá chtěl Nietzsche dotáhnout do uceleného díla, ale nakonec si to možná rozmyslel, možná se toho sám lekl. Podstatou teorie zakázaného vědění je prozření toho, že skutečného "vědění" - "poznání" je možné dosáhnout jen mimo morálku, je ho možné dosáhnout jenom upřímným (podtrhuji) pohledem do zrcadla. Upřímný pohled na sebe mimo morálku je však nesnesitelný, protože odhaluje vnitřní nepravdy, fikce či temné touhy. Stejně tak společnost si skrze morálku pěstuje cnosti jako je pravda, krása, dobro, avšak ty jsou jen fikcemi, sebeklamy aby společnost vůbec mohla držet pohromadě. A zde narážíme na paradox, společnost i náš sebeobraz fungují pouze v morálce, která je činní falešnými, ale současně, stržení těchto morálních masek by vedlo k rozpadu společnosti/individua. K návratu do možná až zvířecí podstaty člověka. Nietzsche se ve svých dílech, poznámkách a fragmentech jako jeden z mála lidí rozhodl do zrcadla podívat a ustát to, co v něm vidí. Možná, že jeho zhroucení na konci života je důkazem, že ani on ten pohled nakonec nevydržel.
Číst více Číst více

Více od autora:

Konrad Paul Liessmann

Verze vašeho prohlížeče je zastaralá!

a může vykazovat chyby v průběhu nákupu či v samotném zobrazení.
Pro nerušený nákup aktualizujte váš prohlížeč na nejnovější verzi nebo zvolte jiný prohlížeč.

Otevřít v Microsoft Edge Přesto pokračovat