Objednávka

Zpětné zakreslení cesty

60 % (4)

Kniha - brožovaná

Skladem > 5 ks

Možnosti doručení a platby

307 Kč

Běžná cena 399 Kč

Ušetříte 92 Kč

Zásah policejních složek proti demonstrantům 17. listopadu 1989 se odehrál přímo pod okny Národního divadla, které se tak - pokolikáté už v dějinách! - symbolicky stalo očitým svědkem počátku společenských změn v celé zemi. Kniha Zpětné zakreslení cesty, v níž vyprávíme příběh Činohry Národního divadla od konce roku 1989 až do roku 2015, sleduje, jak se společenské události promítaly do divadelního organismu a...
Zásah policejních složek proti demonstrantům 17. listopadu 1989 se odehrál přímo pod okny Národního divadla, které se tak - pokolikáté už v dějinách! - symbolicky stalo očitým svědkem počátku společenských změn v celé zemi. Kniha Zpětné...

Zpětné zakreslení cesty

brožovaná

307 Kč

Podrobnosti

O knize

Zásah policejních složek proti demonstrantům 17. listopadu 1989 se odehrál přímo pod okny Národního divadla, které se tak - pokolikáté už v dějinách! - symbolicky stalo očitým svědkem počátku společenských změn v celé zemi. Kniha Zpětné zakreslení cesty, v níž vyprávíme příběh Činohry Národního divadla od konce roku 1989 až do roku 2015, sleduje, jak se společenské události promítaly do divadelního organismu a jevištního díla. Dynamická doba zahrnovala proces otevření hranic, majetkové restituce, znovuotevření otázky vztahu Čechů a Němců, privatizace, vyrovnání s totalitami, rehabilitace umlčených umělců, návraty z emigrace, rozdělení...
Zásah policejních složek proti demonstrantům 17. listopadu 1989 se odehrál přímo pod okny Národního divadla, které se tak - pokolikáté už v dějinách! - symbolicky stalo očitým svědkem počátku společenských změn v celé zemi. Kniha Zpětné zakreslení cesty, v níž vyprávíme příběh Činohry Národního divadla od konce roku 1989 až do roku 2015,...
Zásah policejních složek proti demonstrantům 17. listopadu 1989 se odehrál přímo pod okny Národního divadla, které se tak - pokolikáté už v dějinách! - symbolicky stalo očitým svědkem počátku společenských změn v celé zemi. Kniha Zpětné zakreslení cesty, v níž vyprávíme příběh Činohry Národního divadla od konce roku 1989 až do roku 2015, sleduje, jak se společenské události promítaly do divadelního organismu a jevištního díla. Dynamická doba zahrnovala proces otevření hranic, majetkové restituce, znovuotevření otázky vztahu Čechů a Němců, privatizace, vyrovnání s totalitami, rehabilitace umlčených umělců, návraty z emigrace, rozdělení Československa, finanční krize, politické aféry a pády vlád, vstup do Evropské unie. Politické dění v zemi bylo provázeno debatou o smyslu a významu Národního divadla v proudu globálních změn. Působení tří polistopadových šéfů Činohry ND, Ivana Rajmonta, Josefa Kovalčuka a Michala Dočekala, je příběhem hledání odpovědí na otázku "čím je národu Národní divadlo" tak, jak se vyvíjela během 25 let svobodné společnosti. Činohra ovšem proměňuje i styl, poetiku, nástroje a prostředky uměleckého výrazu. Sledujeme nástup nových herců a režisérů a hledání tvaru, který by spojil do inscenačního celku výrazné projevy osobností s rozličným dosavadním zázemím. Režiséři, kteří přišli z divadel, jež byla doposud s publikem ve spikleneckém vztahu, hledají způsob, jak oslovit diváky oficiální scény; s tímto procesem úzce souvisí i úsilí o vznik současných dramatických textů. Průběžným hlasem, který zní za uměleckým usilováním, je hlas kritiky, v němž zaznívají jak splněná i zklamaná očekávání publika, tak i promyšlené interpretace inscenací. Kritický vícehlas je ale také hlasem médií a společenských nálad. Příběh dvaceti pěti let Činohry Národního divadla je vyprávěním o pronikání nových témat a stylů do tvůrčího prostředí divadla, které je zavázáno vlasteneckou tradicí a povinností být přístupné všem. Žádné jiné divadlo v zemi takový závazek nenese, ale žádné jiné také k jeho splnění nemá takové podmínky jako Národní divadlo v Praze. Zpětné zakreslování cesty bez přesně zaměřených souřadnic je činností dobrodružnou, napínavou a zábavnou, nepřetržitě provázenou zamyšlením nad tím, jakou cestu urazila Činohra ND za 25 let v celkovém obraze české společnosti a jejího Národního divadla. - Vychází za podpory Ministerstva kultury ČR a za přispění Mecenášského klubu Národního divadla.

Hodnocení

60%

(4)

Hodnotili 4 čtenáři
Ve spolupráci s
Ve spolupráci s Databazeknih.cz

Online knihkupectví Palmknihy vám jako jediný e-shop přináší nezávislé čtenářské recenze a hodnocení oblíbeného portálu Databazeknih.cz 

Recenze

Čtenářská recenze

8.2.2021
Pohled na činohru ND skrze novinové kritiky je zajímavá věc. Jelikož je kritika nemilosrdná, tak na ND bylo vždy všechno špatně. U diváků tomu tak být nemuselo a také nebylo. Protože autorku pohled diváků vůbec nezajímá (ať už z dopisů, které došly do ND, nebo z hlediska návštěvnosti inscenací) je čtenáři předkládán jednostranný pohled na ND. Z pozice diváka musím říci, že ve sledovaném období jsem...
Pohled na činohru ND skrze novinové kritiky je zajímavá věc. Jelikož je kritika nemilosrdná, tak na ND bylo vždy všechno špatně. U diváků tomu tak být nemuselo a...
Pohled na činohru ND skrze novinové kritiky je zajímavá věc. Jelikož je kritika nemilosrdná, tak na ND bylo vždy všechno špatně. U diváků tomu tak být nemuselo a také nebylo. Protože autorku pohled diváků vůbec nezajímá (ať už z dopisů, které došly do ND, nebo z hlediska návštěvnosti inscenací) je čtenáři předkládán jednostranný pohled na ND. Z pozice diváka musím říci, že ve sledovaném období jsem viděl převážnou většinu činoherních inscenací a pokud se jednalo o hry inscenované Ivanem Rajmontem, Otomarem Krejčou nebo Ivo Krobotem, v převážné většině jsem byl spokojen.
Číst více Číst více

Čtenářská recenze

6.1.2021
Bouřlivá historie Národního divadla v prvních pětadvaceti letech po sametové revoluci, popsaná podrobně (přitom ne úmorně), s mnoha fotografiemi a v pěkné grafické úpravě. Co, jak, pro koho a za kolik by ND vlastně mělo hrát? Může se vůbec naše „první scéna“ zavděčit všem? Co si představit pod pojmem „Národní“? Jednoznačnou odpověď na žádnou z těchto otázek kvalitně zpracovaná publikace Aleny...
Bouřlivá historie Národního divadla v prvních pětadvaceti letech po sametové revoluci, popsaná podrobně (přitom ne úmorně), s mnoha fotografiemi a v pěkné grafické...
Bouřlivá historie Národního divadla v prvních pětadvaceti letech po sametové revoluci, popsaná podrobně (přitom ne úmorně), s mnoha fotografiemi a v pěkné grafické úpravě. Co, jak, pro koho a za kolik by ND vlastně mělo hrát? Může se vůbec naše „první scéna“ zavděčit všem? Co si představit pod pojmem „Národní“? Jednoznačnou odpověď na žádnou z těchto otázek kvalitně zpracovaná publikace Aleny Zemančíkové nepodává – a je to jen dobře.
Číst více Číst více

Čtenářská recenze

8.2.2021
Pohled na činohru ND skrze novinové kritiky je zajímavá věc. Jelikož je kritika nemilosrdná, tak na ND bylo vždy všechno špatně. U diváků tomu tak být nemuselo a také nebylo. Protože autorku pohled diváků vůbec nezajímá (ať už z dopisů, které došly do ND, nebo z hlediska návštěvnosti inscenací) je čtenáři předkládán jednostranný pohled na ND. Z pozice diváka musím říci, že ve sledovaném období jsem...
Pohled na činohru ND skrze novinové kritiky je zajímavá věc. Jelikož je kritika nemilosrdná, tak na ND bylo vždy všechno špatně. U diváků tomu tak být nemuselo a...
Pohled na činohru ND skrze novinové kritiky je zajímavá věc. Jelikož je kritika nemilosrdná, tak na ND bylo vždy všechno špatně. U diváků tomu tak být nemuselo a také nebylo. Protože autorku pohled diváků vůbec nezajímá (ať už z dopisů, které došly do ND, nebo z hlediska návštěvnosti inscenací) je čtenáři předkládán jednostranný pohled na ND. Z pozice diváka musím říci, že ve sledovaném období jsem viděl převážnou většinu činoherních inscenací a pokud se jednalo o hry inscenované Ivanem Rajmontem, Otomarem Krejčou nebo Ivo Krobotem, v převážné většině jsem byl spokojen.
Číst více Číst více

Čtenářská recenze

6.1.2021
Bouřlivá historie Národního divadla v prvních pětadvaceti letech po sametové revoluci, popsaná podrobně (přitom ne úmorně), s mnoha fotografiemi a v pěkné grafické úpravě. Co, jak, pro koho a za kolik by ND vlastně mělo hrát? Může se vůbec naše „první scéna“ zavděčit všem? Co si představit pod pojmem „Národní“? Jednoznačnou odpověď na žádnou z těchto otázek kvalitně zpracovaná publikace Aleny...
Bouřlivá historie Národního divadla v prvních pětadvaceti letech po sametové revoluci, popsaná podrobně (přitom ne úmorně), s mnoha fotografiemi a v pěkné grafické...
Bouřlivá historie Národního divadla v prvních pětadvaceti letech po sametové revoluci, popsaná podrobně (přitom ne úmorně), s mnoha fotografiemi a v pěkné grafické úpravě. Co, jak, pro koho a za kolik by ND vlastně mělo hrát? Může se vůbec naše „první scéna“ zavděčit všem? Co si představit pod pojmem „Národní“? Jednoznačnou odpověď na žádnou z těchto otázek kvalitně zpracovaná publikace Aleny Zemančíkové nepodává – a je to jen dobře.
Číst více Číst více

Verze vašeho prohlížeče je zastaralá!

a může vykazovat chyby v průběhu nákupu či v samotném zobrazení.
Pro nerušený nákup aktualizujte váš prohlížeč na nejnovější verzi nebo zvolte jiný prohlížeč.

Otevřít v Microsoft Edge Přesto pokračovat