„Ztratil jsem přehled o tom, kolikrát lidé přinesli k pultu knihu, kterou jsme ještě neocenili, a prohlásili: ,Tahle nemá uvedenu žádnou cenu. Je určitě zadarmo, že?‘ Nebylo to vtipné ani napoprvé, ale o čtrnáct let později to ztratilo veškeré kouzlo, pokud to kdy vůbec nějaké mělo.“
Není to tak cynické, jako Black Books, ačkoli Shaun Bythell tenhle seriál evidentně zbožňuje. Kdo tedy čeká břitkou...
„Ztratil jsem přehled o tom, kolikrát lidé přinesli k pultu knihu, kterou jsme ještě neocenili, a prohlásili: ,Tahle nemá uvedenu žádnou cenu. Je určitě zadarmo, že...
„Ztratil jsem přehled o tom, kolikrát lidé přinesli k pultu knihu, kterou jsme ještě neocenili, a prohlásili: ,Tahle nemá uvedenu žádnou cenu. Je určitě zadarmo, že?‘ Nebylo to vtipné ani napoprvé, ale o čtrnáct let později to ztratilo veškeré kouzlo, pokud to kdy vůbec nějaké mělo.“
Není to tak cynické, jako Black Books, ačkoli Shaun Bythell tenhle seriál evidentně zbožňuje. Kdo tedy čeká břitkou komedii, bude zklamán už po prvních stranách. Tohle je totiž čtení na dlouhé lokte, plné nudných zážitků, které dokonale ilustrují, o čem život knihkupce je. Ovšem ne že by se to neobešlo bez absurdních situací a donebevolajících provokací. Z textu také vyplývá mnoho zajímavostí o knižním průmyslu a jeho historii, které vám žádná škola neposkytne. Jakmile si zvyknete na poklidný styl deníkového vyprávění, začnete knihu milovat, o to spíš, jste-li z oboru. Ano, zákazníci nás živí, ovšem stejně jako v každém povolání, kde se pracuje s lidmi: z dlouhodobého hlediska je to s nimi k nevydržení.
Číst více
Číst více