Hodnocení z největšího nezávislého čtenářského portálu
73%
(3 Hodnocení)
Online knihkupectví Palmknihy vám jako jediný e-shop přináší nezávislé čtenářské recenze a hodnocení oblíbeného portálu Databazeknih.cz
Populární hodnocení
3.2.2019
Vůbec takovým knížkám nerozumím, ale když už s nimi čas od času musím pracovat, tak si je také přečtu. První mou zkušeností byly Vozíky PAv a musím říci, že ty mě zaujaly mnohem více. Zřejmě tím, že tam byly i nějaké ty informace-zajímavosti navíc, a to včetně třeba fotografií návodů na použití nebo reklam. To Tatra 813 si jde cíleně za technickými údaji a tabulkami s výsledky textů. Pro zájemce určitě...
Vůbec takovým knížkám nerozumím, ale když už s nimi čas od času musím pracovat, tak si je také přečtu. První mou zkušeností byly Vozíky PAv a musím říci, že ty mě...
Vůbec takovým knížkám nerozumím, ale když už s nimi čas od času musím pracovat, tak si je také přečtu. První mou zkušeností byly Vozíky PAv a musím říci, že ty mě zaujaly mnohem více. Zřejmě tím, že tam byly i nějaké ty informace-zajímavosti navíc, a to včetně třeba fotografií návodů na použití nebo reklam. To Tatra 813 si jde cíleně za technickými údaji a tabulkami s výsledky textů. Pro zájemce určitě moc dobrá knížka, ne že ne, ale za mě: viděla jsem i lepší.
Číst více
Číst více
13.12.2018
Kniha mapuje historii vzniku Tatry 813. V úvodní kapitole seznámí autor čtenáře s poválečnou situací v armádě, která měla velmi nejednotnou, válkou povětšinou poznamenanou techniku, a tudíž naléhavou potřebu (mimo jiné) tahače těžkých přívěsů a podvalníků pro potřeby dělostřelectva, ale nejen jeho. Ze zadání, která příslušné kruhy provedly, vyšlo to, že vývoje a výroby se - celkem logicky - ujala Tatra...
Kniha mapuje historii vzniku Tatry 813. V úvodní kapitole seznámí autor čtenáře s poválečnou situací v armádě, která měla velmi nejednotnou, válkou povětšinou...
Kniha mapuje historii vzniku Tatry 813. V úvodní kapitole seznámí autor čtenáře s poválečnou situací v armádě, která měla velmi nejednotnou, válkou povětšinou poznamenanou techniku, a tudíž naléhavou potřebu (mimo jiné) tahače těžkých přívěsů a podvalníků pro potřeby dělostřelectva, ale nejen jeho. Ze zadání, která příslušné kruhy provedly, vyšlo to, že vývoje a výroby se - celkem logicky - ujala Tatra Kopřivnice, která vytvořila ve své době jeden z nejlepších těžkých terénních nákladních vozů světa. Z textu ovšem tak trochu včujuje i jakýsi chaos, daný tehdejší dobou a centrálním plánováním. Něco se zadalo do vývoje, vzápětí zrušilo, atd...
Vývoj vozu je náplň další kapitoly, mapující vývoj a zkoušky nejprve funkčního vzorku a poté postupně 4 prototypů osmikolového tahače. Nutno uvést, že průběh zkoušek je v knize popsán celkem podrobně a zkoušky byly opravdu pečlivé.
Následuje kapitola popisující všechny agregáty základní verze vozu (4-nápravový tahač s velkou kabinou a valníkovou nástavbou), a také z něj odvozené varianty - raketomet, pontonový vůz, několik verzí pro přepravu mobilních mostních konstrukcí, vozovkový automobil...)
Jelikož o Tatru 813 měla zájem nejen armáda, ale v jisté míře i civilní sektor, následuje kapitola, věnující se popisu civilních verzí vozu. Jednalo se o dvou a třínápravový tahač, samostatný podvozek, autojeřáb, sklápěčkový automobil a tahač návěsů.
Poslední částí jsou přílohy, popisující motor, buldozerovou radlici a hydraulický zemní vrták.
Jako obvykle u těchto knih závěr tvoří barevné fotopřílohy.
Zajímavá kniha, která si ty čtyři * zaslouží.
Číst více
Číst více