Hodnocení z největšího nezávislého čtenářského portálu
84%
(27 Hodnocení)
Online knihkupectví Palmknihy vám jako jediný e-shop přináší nezávislé čtenářské recenze a hodnocení oblíbeného portálu Databazeknih.cz
Populární hodnocení
26.1.2025
5
Fascinující historie i realita počítačových her a videoher v komiksovém provedení. Je dobré vědět, že kniha je určená čtenářům od 14 let a jazyk je natolik odborný, že jsem si nemalou část odborných slov musela vyhledávat i já, dospělá, abych je vysvětlila skoro 11 letému synovi. A ne, nešlo ani tak o nějaký IT žargon (jsem informatička)... měla jsem spíš problém dítěti vysvětlit všechna ta odborná...
Fascinující historie i realita počítačových her a videoher v komiksovém provedení. Je dobré vědět, že kniha je určená čtenářům od 14 let a jazyk je natolik odborný,...
Fascinující historie i realita počítačových her a videoher v komiksovém provedení. Je dobré vědět, že kniha je určená čtenářům od 14 let a jazyk je natolik odborný, že jsem si nemalou část odborných slov musela vyhledávat i já, dospělá, abych je vysvětlila skoro 11 letému synovi. A ne, nešlo ani tak o nějaký IT žargon (jsem informatička)... měla jsem spíš problém dítěti vysvětlit všechna ta odborná spojení z psychologie, filozofie a dalších oborů (slova jako narativ, mytologizace dětství, genderové stereotypy, autokracie, spektakulární bojové údery, propriorecepce či imerzivní formy interakce, postraumatická stresová porucha, kompulzivní hraní, ...). Fakt si nejsem jistá, jak se v tom zvládnou orientovat ti čtrnáctiletí.
Syna (skoro 11 let) počítačové hry nesmírně baví a proto se tato kniha objevila pod stromečkem. Nikde jsem dopředu na eshopu ani stránce nakladatelství nezjistila, že je až 14+, teprve po chvíli čtení jsme našli vzadu na obálce zmínění věku. A tak nás čekalo náročné společné čtení složitých slov psaných velkými písmeny doplněné ukázkami ze zmiňovaných her a hlavně spoustou mého vysvětlování hromady pojmů a konceptů. Od diskriminace ve hrách, přes qeer lidi, po roli her pro armádu až k filozoickým otázkám ohledně hraní a toho, jaká by měla být správná hra a jaké převažují stereotypy a co to způsobuje. Řeší i složitou otázku, zda hry můžou nebo nemůžou motivovat střelce ve školách a kdo se pokoušel nejvíc na hry shodit vinu (a tak nás se synem čekalo zásadní povídání o zbrojním průmyslu, lobby, manipulaci a dezinformacích, pacifismu a držení zbraní a tak).
Prostě kniha opravdu fascinujícím způsobem zpracovává naprosto všechno, co se točí kolem her a krátce zmíněná témata tvoří dobré podmínky pro podnětnou diskuzi.
O hrách je tam jak to dobré, tak to špatné, vše půvabně doplněné obrázky z různých her. Připravte se na to, že pokud knihu bude číst mladší čtenář, budete mít, co vysvětlovat a o čem si povídat. Nelituju, že ji syn četl dřív, bylo to sakra náročné, ale nakonec nám to stálo za to.
Číst více
Číst více
19.3.2025
1
Paříme skvělý komiks pro všechny, kteří mají zájem o historii videoher. Grafika, příběh a reflexe jsou skvěle zpracovány a nabízí čtenářům mnoho nových perspektiv. Je to kniha, která stojí za to si ji přečíst, ať už jsi fanouškem videoher nebo komiksu.
Paříme skvělý komiks pro všechny, kteří mají zájem o historii videoher. Grafika, příběh a reflexe jsou skvěle zpracovány a nabízí čtenářům mnoho nových perspektiv....
Paříme skvělý komiks pro všechny, kteří mají zájem o historii videoher. Grafika, příběh a reflexe jsou skvěle zpracovány a nabízí čtenářům mnoho nových perspektiv. Je to kniha, která stojí za to si ji přečíst, ať už jsi fanouškem videoher nebo komiksu.
Číst více