Objednávka

Získejte slevu na nákup až 500 Kč. 

Paříme

Recenze(27)

84 %

(27 Recenzí)

Jazyk

čeština

Ve chvíli, kdy poprvé spustil bratrovo zaprášené Atari, se komiksový kreslíř Edward Ross zbláznil do videoher. Po letech si začal klást otázky: Čím jsou hry tak výjimečné? Proč je hrajeme? A jak hry ovlivňují náš svět? V publikaci vhodné pro malé i velké zájemce nás provází časem od průkopnických...
Ve chvíli, kdy poprvé spustil bratrovo zaprášené Atari, se komiksový kreslíř Edward Ross zbláznil do videoher. Po letech si začal klást otázky: Čím jsou hry tak výjimečné? Proč je hrajeme? A jak hry ovlivňují náš svět? V publikaci vhodné pro malé i velké zájemce nás provází časem od průkopnických technických vynálezů...
Ve chvíli, kdy poprvé spustil bratrovo zaprášené Atari, se komiksový kreslíř Edward Ross zbláznil do videoher. Po letech si začal klást otázky: Čím jsou hry tak výjimečné? Proč je hrajeme? A jak hry ovlivňují náš svět? V publikaci vhodné pro malé i velké zájemce nás provází časem od průkopnických technických vynálezů ze čtyřicátých let až po moderní éru výpravných hitů a skvostů nezávislé scény. Fanoušci a fanynky se mohou těšit, že na stránkách potkají legendární hry jako Minecraft, Super Mario, Doom, Last of Us, God of War, Legend of Zelda, Grand Theft Auto, Tomb Raider nebo Fallout. Co nás hry jako Dungeons & Dragons nebo Bioshock mohou naučit o svobodné vůli a osobní odpovědnosti? Jak herní designéři vytvářejí světy, v nichž se chceme ztratit? Proč a jak se ovladače stávají prodloužením našich těl? Jak se proměnilo zobrazení žen či ras ve videohrách? A ve které zemi způsobila obliba arkádových automatů nedostatek drobných?

Tištěná kniha - brožovaná

rok vydání 2024

359 Kč

Běžná cena 499 Kč

Ušetříte 140 Kč

Očekávané doručení 6.5.

Skladem > 5 ks

Podrobnosti

Hodnocení z největšího nezávislého čtenářského portálu

Ve spolupráci s Databazeknih.cz

84%

(27 Hodnocení)

Online knihkupectví Palmknihy vám jako jediný e-shop přináší nezávislé čtenářské recenze a hodnocení oblíbeného portálu Databazeknih.cz 

Populární hodnocení

26.1.2025

5

Fascinující historie i realita počítačových her a videoher v komiksovém provedení. Je dobré vědět, že kniha je určená čtenářům od 14 let a jazyk je natolik odborný, že jsem si nemalou část odborných slov musela vyhledávat i já, dospělá, abych je vysvětlila skoro 11 letému synovi. A ne, nešlo ani tak o nějaký IT žargon (jsem informatička)... měla jsem spíš problém dítěti vysvětlit všechna ta odborná...
Fascinující historie i realita počítačových her a videoher v komiksovém provedení. Je dobré vědět, že kniha je určená čtenářům od 14 let a jazyk je natolik odborný,...
Fascinující historie i realita počítačových her a videoher v komiksovém provedení. Je dobré vědět, že kniha je určená čtenářům od 14 let a jazyk je natolik odborný, že jsem si nemalou část odborných slov musela vyhledávat i já, dospělá, abych je vysvětlila skoro 11 letému synovi. A ne, nešlo ani tak o nějaký IT žargon (jsem informatička)... měla jsem spíš problém dítěti vysvětlit všechna ta odborná spojení z psychologie, filozofie a dalších oborů (slova jako narativ, mytologizace dětství, genderové stereotypy, autokracie, spektakulární bojové údery, propriorecepce či imerzivní formy interakce, postraumatická stresová porucha, kompulzivní hraní, ...). Fakt si nejsem jistá, jak se v tom zvládnou orientovat ti čtrnáctiletí. Syna (skoro 11 let) počítačové hry nesmírně baví a proto se tato kniha objevila pod stromečkem. Nikde jsem dopředu na eshopu ani stránce nakladatelství nezjistila, že je až 14+, teprve po chvíli čtení jsme našli vzadu na obálce zmínění věku. A tak nás čekalo náročné společné čtení složitých slov psaných velkými písmeny doplněné ukázkami ze zmiňovaných her a hlavně spoustou mého vysvětlování hromady pojmů a konceptů. Od diskriminace ve hrách, přes qeer lidi, po roli her pro armádu až k filozoickým otázkám ohledně hraní a toho, jaká by měla být správná hra a jaké převažují stereotypy a co to způsobuje. Řeší i složitou otázku, zda hry můžou nebo nemůžou motivovat střelce ve školách a kdo se pokoušel nejvíc na hry shodit vinu (a tak nás se synem čekalo zásadní povídání o zbrojním průmyslu, lobby, manipulaci a dezinformacích, pacifismu a držení zbraní a tak). Prostě kniha opravdu fascinujícím způsobem zpracovává naprosto všechno, co se točí kolem her a krátce zmíněná témata tvoří dobré podmínky pro podnětnou diskuzi. O hrách je tam jak to dobré, tak to špatné, vše půvabně doplněné obrázky z různých her. Připravte se na to, že pokud knihu bude číst mladší čtenář, budete mít, co vysvětlovat a o čem si povídat. Nelituju, že ji syn četl dřív, bylo to sakra náročné, ale nakonec nám to stálo za to.
Číst více Číst více
19.3.2025

1

Paříme skvělý komiks pro všechny, kteří mají zájem o historii videoher. Grafika, příběh a reflexe jsou skvěle zpracovány a nabízí čtenářům mnoho nových perspektiv. Je to kniha, která stojí za to si ji přečíst, ať už jsi fanouškem videoher nebo komiksu.
Paříme skvělý komiks pro všechny, kteří mají zájem o historii videoher. Grafika, příběh a reflexe jsou skvěle zpracovány a nabízí čtenářům mnoho nových perspektiv....
Paříme skvělý komiks pro všechny, kteří mají zájem o historii videoher. Grafika, příběh a reflexe jsou skvěle zpracovány a nabízí čtenářům mnoho nových perspektiv. Je to kniha, která stojí za to si ji přečíst, ať už jsi fanouškem videoher nebo komiksu.
Číst více

Verze vašeho prohlížeče je zastaralá!

a může vykazovat chyby v průběhu nákupu či v samotném zobrazení.
Pro nerušený nákup aktualizujte váš prohlížeč na nejnovější verzi nebo zvolte jiný prohlížeč.

Otevřít v Microsoft Edge Přesto pokračovat