Objednávka

Od měděné formy k automobilu

Recenze(5)

84 %

(5 Recenzí)

Jazyk

čeština

Kniha vás seznámí s historií liberecké strojírenské továrny Ch. Linser, která na počátku 20. století vyrobila jako první v Rakousku-Uhersku automobil – voiturettu se čtyřválcovým motorem. Výroba motocyklů a automobilů trvala ve firmě jen krátce, ale dále spolupracovala s řadou automobilových podniků...
Kniha vás seznámí s historií liberecké strojírenské továrny Ch. Linser, která na počátku 20. století vyrobila jako první v Rakousku-Uhersku automobil – voiturettu se čtyřválcovým motorem. Výroba motocyklů a automobilů trvala ve firmě jen krátce, ale dále spolupracovala s řadou automobilových podniků a po válce se...
Kniha vás seznámí s historií liberecké strojírenské továrny Ch. Linser, která na počátku 20. století vyrobila jako první v Rakousku-Uhersku automobil – voiturettu se čtyřválcovým motorem. Výroba motocyklů a automobilů trvala ve firmě jen krátce, ale dále spolupracovala s řadou automobilových podniků a po válce se továrna stala slévárnou n. p. LIAZ.

Kniha

335 Kč

E-kniha

339 Kč

Tištěná kniha - vázaná s laminovaným potahem

rok vydání 2024

335 Kč

Běžná cena 399 Kč

Ušetříte 64 Kč

Odesíláme 5.12.

Skladem > 5 ks

Podrobnosti

Hodnocení z největšího nezávislého čtenářského portálu

Ve spolupráci s Databazeknih.cz

84%

(5 Hodnocení)

Online knihkupectví Palmknihy vám jako jediný e-shop přináší nezávislé čtenářské recenze a hodnocení oblíbeného portálu Databazeknih.cz 

Populární hodnocení

17.8.2024
Knihu bych rozdělil do tří částí. První část pojednává o zakladateli firmy Christianu Linserovi, jeho cestě do Liberce založení firmy. Tato část se nečetla moc dobře, jazyk byl kostrbatý, úsečný a velmi akademický. Druhá část se věnuje motoristické etapě výroby, kdy ji vedl již syn zakladatele Rudolf. Zde se většina textu skládá z citací novinových článků, reportáží či PR článků z výstav a závodů...
Knihu bych rozdělil do tří částí. První část pojednává o zakladateli firmy Christianu Linserovi, jeho cestě do Liberce založení firmy. Tato část se nečetla moc...
Knihu bych rozdělil do tří částí. První část pojednává o zakladateli firmy Christianu Linserovi, jeho cestě do Liberce založení firmy. Tato část se nečetla moc dobře, jazyk byl kostrbatý, úsečný a velmi akademický. Druhá část se věnuje motoristické etapě výroby, kdy ji vedl již syn zakladatele Rudolf. Zde se většina textu skládá z citací novinových článků, reportáží či PR článků z výstav a závodů, kterých se produkty firmy Linser účastnily. Tato část je čtivá a zajímavá a objemově nejobsáhlejší, byť časově pokrývá nejkratší období. Poslední část po ukončení výroby automobilů a motocyklů je velice zkratkovitá, kdy několik desetiletí proletíte během pár vět. Podrobněji je rozepsán konec firmy během hospodářské krize a následný osud Rudolfa jako sudetského Němce. Text se čte lépe než první část, ale dojmu uspěchanosti se nezbavíte. Celkově mi přijde, že co autor zjistil, to se do poměrně útlé knihy snažil "nacpat". Tam, kde tolik informací týkajících se přímo rodiny Linserů neměl (pravděpodobně), se posouvá hodně rychle v čase bez případného širšího pohledu na situaci.
Číst více Číst více
7.5.2024
Hodně důležitá práce, především pro zájemce o historii Liberce a také motorismu v českých zemích. Linserova továrna působila v centru Liberce dlouhá desetiletí (mít slévárnu v centru města byla asi radost) a od tradičních železných výrobků přešla nejprve k výrobě motocyklů a poté i automobilů (jako druhá automobilka u nás, jen pár měsíců po Laurin a Klement). Jednalo se sice jen o krátkou dobu, ale v...
Hodně důležitá práce, především pro zájemce o historii Liberce a také motorismu v českých zemích. Linserova továrna působila v centru Liberce dlouhá desetiletí (mít...
Hodně důležitá práce, především pro zájemce o historii Liberce a také motorismu v českých zemích. Linserova továrna působila v centru Liberce dlouhá desetiletí (mít slévárnu v centru města byla asi radost) a od tradičních železných výrobků přešla nejprve k výrobě motocyklů a poté i automobilů (jako druhá automobilka u nás, jen pár měsíců po Laurin a Klement). Jednalo se sice jen o krátkou dobu, ale v historii už tento zápis zůstane. Vznik knihy provázely potíže s výběrem autora, protože bylo třeba prohledat všechny možné archivy, a tak bylo nutné sehnat historika, který ovládá zároveň němčinu i kurent. Kniha ukazuje začátky firmy v Liberci, popisuje její vývoj a také vývoj samotné továrny, která stála na malém pozemku v Barvířské ulici a prakticky po celou dobu existence bojovala s nedostatkem místa. Velká část knihy se věnuje Linserovým motorkám, o něco méně autům (těch ovšem vzniklo jen pár), zajímavá je také kapitola o podílu firmy na výstavě Jablonecké přehrady ve Mšeně. Zamrzí jen rychlý konec knihy, především mi chyběl podrobný popis dopadu hospodářské krize, která firmu nakonec úplně zlikvidovala. Ještě dodám, že kniha obsahuje velké množství fotografií, často z dobového tisku, a také plánů výstavby a rozšiřování továrních budov. Výborná práce, na kterou se dlouho čekalo, což potvrdil i narvaný sál liberecké knihovny při křtu knihy.
Číst více Číst více

Verze vašeho prohlížeče je zastaralá!

a může vykazovat chyby v průběhu nákupu či v samotném zobrazení.
Pro nerušený nákup aktualizujte váš prohlížeč na nejnovější verzi nebo zvolte jiný prohlížeč.

Otevřít v Microsoft Edge Přesto pokračovat