Objednávka

Nebe patří nám

90 % (48)

Kniha - brožovaná

Skladem > 5 ks

Možnosti doručení a platby

399 Kč

Bonnie a Clyde v uneseném letadle. Willie Roger Holder a Catherine Marie Kerkowová donutili posádku přeletět Atlantik a přistát i s výkupným v Alžírsku, aby později byli oslavováni francouzskými intelektuály v čele s Jean-Paul Sartrem. Čin frustrovaného veterána z vietnamské války a jeho krásné přítelkyně nebyl ojedinělý, mezi lety 1961 a 1973 bychom ve Spojených státech napočítali více než sto padesát únosů....
Bonnie a Clyde v uneseném letadle. Willie Roger Holder a Catherine Marie Kerkowová donutili posádku přeletět Atlantik a přistát i s výkupným v Alžírsku, aby později byli oslavováni francouzskými intelektuály v čele s Jean-Paul Sartrem. Čin...

Nebe patří nám

brožovaná

399 Kč

Podrobnosti

O knize

Bonnie a Clyde v uneseném letadle. Willie Roger Holder a Catherine Marie Kerkowová donutili posádku přeletět Atlantik a přistát i s výkupným v Alžírsku, aby později byli oslavováni francouzskými intelektuály v čele s Jean-Paul Sartrem. Čin frustrovaného veterána z vietnamské války a jeho krásné přítelkyně nebyl ojedinělý, mezi lety 1961 a 1973 bychom ve Spojených státech napočítali více než sto padesát únosů. Reportér Brendan I. Koerner poskládal mozaiku těch nejtypičtějších i nejbizarnějších. Nezůstává ale jen u mistrných popisů různých motivací únosců a jejich proměnlivé úspěšnosti. Sleduje také to, jak zásadně se proměnila letecká doprava....
Bonnie a Clyde v uneseném letadle. Willie Roger Holder a Catherine Marie Kerkowová donutili posádku přeletět Atlantik a přistát i s výkupným v Alžírsku, aby později byli oslavováni francouzskými intelektuály v čele s Jean-Paul Sartrem. Čin frustrovaného veterána z vietnamské války a jeho krásné přítelkyně nebyl ojedinělý, mezi lety 1961 a...
Bonnie a Clyde v uneseném letadle. Willie Roger Holder a Catherine Marie Kerkowová donutili posádku přeletět Atlantik a přistát i s výkupným v Alžírsku, aby později byli oslavováni francouzskými intelektuály v čele s Jean-Paul Sartrem. Čin frustrovaného veterána z vietnamské války a jeho krásné přítelkyně nebyl ojedinělý, mezi lety 1961 a 1973 bychom ve Spojených státech napočítali více než sto padesát únosů. Reportér Brendan I. Koerner poskládal mozaiku těch nejtypičtějších i nejbizarnějších. Nezůstává ale jen u mistrných popisů různých motivací únosců a jejich proměnlivé úspěšnosti. Sleduje také to, jak zásadně se proměnila letecká doprava. Nastoupit do letadla dnes automaticky znamená řadu bezpečnostních kontrol, přísná pravidla pro příruční zavazadla a zdlouhavé čekání. Nic z toho v šedesátých letech nebylo běžné. Zejména na americké půdě, kde jsou vzdálenosti velké, to byl rychlý – i když drahý – dopravní prostředek, kde bylo možné si koupit letenku na poslední chvíli a přiběhnout na letiště půl hodiny před odletem. Letecké společnosti nechtěly ohrozit své zákazníky ani posádku a vyhověly únoscům ve všem – od výše výkupného po dopravu do zvolené destinace. I tady Koerner zdařile popisuje, jak se střetly ekonomické a bezpečnostní zájmy. Agenti FBI měli na celou věc jiný názor než aerolinky, ale trvalo dlouho, než s nimi kapitáni letadel začali spolupracovat. Kniha Nebe patří nám je v neposlední řadě průvodcem po tehdejší geopolitické situaci i náladách v americké společnosti šedesátých a sedmdesátých let: Kam unesená letadla mířila? Proč Francie nechtěla vydat Holdera a Kerkowovou? A jaká byla motivace únosců?

Hodnocení

90%

(48)

Hodnotilo 48 čtenářů
Ve spolupráci s
Ve spolupráci s Databazeknih.cz

Online knihkupectví Palmknihy vám jako jediný e-shop přináší nezávislé čtenářské recenze a hodnocení oblíbeného portálu Databazeknih.cz 

Recenze

Čtenářská recenze

1

21.12.2021
Kolik má tahle kniha stránek? 376. A proč se na to ptám? Protože asi 50 stran z knihy tvoří odkazy na různé články, reportáže, rozhovory a jiné záznamy. Autor dokáže bravurně vyprávět příběh únosců letadel. Až tak dobře, že jsem si říkala, jak jen je to možné, že všechno ví do takového detailu. A ukázalo se, že skoro ke každé větě existuje zdroj informací. Dokážete si to představit, kolik dní, měsíců a...
Kolik má tahle kniha stránek? 376. A proč se na to ptám? Protože asi 50 stran z knihy tvoří odkazy na různé články, reportáže, rozhovory a jiné záznamy. Autor dokáže...
Kolik má tahle kniha stránek? 376. A proč se na to ptám? Protože asi 50 stran z knihy tvoří odkazy na různé články, reportáže, rozhovory a jiné záznamy. Autor dokáže bravurně vyprávět příběh únosců letadel. Až tak dobře, že jsem si říkala, jak jen je to možné, že všechno ví do takového detailu. A ukázalo se, že skoro ke každé větě existuje zdroj informací. Dokážete si to představit, kolik dní, měsíců a možná i let práce to chtělo? Se zatajeným dechem jsem četla příběh Holdera a Kerkowové. Celé to zní jako báječné dobrodružství: únos letadla, život v Alžírsku a pak v úchvatné Paříži, kde potkávali slavné osobnosti a sami se slavnými stali.
Číst více Číst více

Čtenářská recenze

1

3.4.2021
11/2021 V první řadě nesmírně detailně zrešeršovaný a velmi poutavě sepsaný příběh jednoho konkrétního únosu, který ve své době ohromil celou Ameriku, a na jeho pozadí autor předkládá takřka úplně celou historii leteckých únosů v USA od šedesátých let do současnosti - velmi taktně se ovšem vyhýbá byť i jediné zmínce o 9/11. Obě části knihy jsou naprosto fascinující - na jedné straně příběh černošského...
11/2021 V první řadě nesmírně detailně zrešeršovaný a velmi poutavě sepsaný příběh jednoho konkrétního únosu, který ve své době ohromil celou Ameriku, a na jeho...
11/2021 V první řadě nesmírně detailně zrešeršovaný a velmi poutavě sepsaný příběh jednoho konkrétního únosu, který ve své době ohromil celou Ameriku, a na jeho pozadí autor předkládá takřka úplně celou historii leteckých únosů v USA od šedesátých let do současnosti - velmi taktně se ovšem vyhýbá byť i jediné zmínce o 9/11. Obě části knihy jsou naprosto fascinující - na jedné straně příběh černošského vysloužilce z Vietnamu Rogera Holdera, který spolu se svou přítelkyní Catherine Kerkowovou v roce 1972 provedli jeden z "nejúspěšnějších" únosu všech dob, když unesli let 701 a požadovali mimojiné propuštění tehdy souzené Angely Davisové. Na druhé straně kniha popisuje celou historii toho fenoménu, který byl jednu dobu tak rozšířený, že k únosu letadla docházelo průměrně každý týden. Tato druhá část je obzvlášť zajímavá, protože ještě v šedesátých a sedmdesátých letech neexistovala vlastně vůbec žádná bezpečnostní opatření na letištích, takže propašovat na palubu jakoukoliv zbraň byla hračka, a je docela šokující číst, jak strašně dlouho to trvalo, než jsme se dostali do stavu, který už dnes považujeme za normální, tzn. než se všichni (stát, přepravci i cestující) shodli na tom, že únosům lze zabránit jedině mírným omezením svobody cestujících, tedy zavedením prohlídek všech pasažérů a jejich bagáže.
Číst více Číst více

Čtenářská recenze

19.6.2021
Skvělá kniha na dovolenou! Mezi lety 1961 až 1972 došlo v USA k únosu 159 komerčních letů. Až na minimum případů, se většina únosů odehrála až v posledních letech, což znamenalo mnohdy jeden či více případů týdně, nebo dokonce denně. Většina únosů měla ze začátku politický motiv, sympatizanti s režimem na Kubě, boj proti válce ve Vietnamu, rasistické motivy.. Se vznikající epidemií únosů se ale...
Skvělá kniha na dovolenou! Mezi lety 1961 až 1972 došlo v USA k únosu 159 komerčních letů. Až na minimum případů, se většina únosů odehrála až v posledních...
Skvělá kniha na dovolenou! Mezi lety 1961 až 1972 došlo v USA k únosu 159 komerčních letů. Až na minimum případů, se většina únosů odehrála až v posledních letech, což znamenalo mnohdy jeden či více případů týdně, nebo dokonce denně. Většina únosů měla ze začátku politický motiv, sympatizanti s režimem na Kubě, boj proti válce ve Vietnamu, rasistické motivy.. Se vznikající epidemií únosů se ale měnily i důvody... Získání slávy a uznání, výkupné, nebo třeba stesk po domácím kubánském jídle . Postavení leteckých společností této epidemii také příliš nebránilo. Vyšlo je levněji když letadlo neplánovaně odletělo na kubu, než aby zaváděly opatření a obtěžovali všechny cestující kontrolami. Prostě jste letěli do Kalifornie a místo toho jste skončili s několika hodinovým zpožděním na Kubě. Vo co de, že jo. Skvěle rešeršovaná kniha zmiňuje velké množství více či méně povedených únosů, mimo jiné i třeba případ D.B. Coopera a jeho miliónový poklad, který hledali Dan, Tom a Billy v komedii Nekecej a pádluj. :) Popisuje ale také politické dění v USA, vztahy s Evropou, či práci FBI ve spolupráci s leteckými společnostmi i prezidentem Nixonem. Jednomu případu se však věnuje důsledně a promítá se celou knihou. Cathy Kerkowová a Rodger Holder zvládli unést letadlo a jako jedni z mála i s výkupným doletět do Alžíru a časem si i žít mezi smetánkou v Paříži. Holt divoký západ.
Číst více Číst více

Čtenářská recenze

1

3.4.2021
11/2021 V první řadě nesmírně detailně zrešeršovaný a velmi poutavě sepsaný příběh jednoho konkrétního únosu, který ve své době ohromil celou Ameriku, a na jeho pozadí autor předkládá takřka úplně celou historii leteckých únosů v USA od šedesátých let do současnosti - velmi taktně se ovšem vyhýbá byť i jediné zmínce o 9/11. Obě části knihy jsou naprosto fascinující - na jedné straně příběh černošského...
11/2021 V první řadě nesmírně detailně zrešeršovaný a velmi poutavě sepsaný příběh jednoho konkrétního únosu, který ve své době ohromil celou Ameriku, a na jeho...
11/2021 V první řadě nesmírně detailně zrešeršovaný a velmi poutavě sepsaný příběh jednoho konkrétního únosu, který ve své době ohromil celou Ameriku, a na jeho pozadí autor předkládá takřka úplně celou historii leteckých únosů v USA od šedesátých let do současnosti - velmi taktně se ovšem vyhýbá byť i jediné zmínce o 9/11. Obě části knihy jsou naprosto fascinující - na jedné straně příběh černošského vysloužilce z Vietnamu Rogera Holdera, který spolu se svou přítelkyní Catherine Kerkowovou v roce 1972 provedli jeden z "nejúspěšnějších" únosu všech dob, když unesli let 701 a požadovali mimojiné propuštění tehdy souzené Angely Davisové. Na druhé straně kniha popisuje celou historii toho fenoménu, který byl jednu dobu tak rozšířený, že k únosu letadla docházelo průměrně každý týden. Tato druhá část je obzvlášť zajímavá, protože ještě v šedesátých a sedmdesátých letech neexistovala vlastně vůbec žádná bezpečnostní opatření na letištích, takže propašovat na palubu jakoukoliv zbraň byla hračka, a je docela šokující číst, jak strašně dlouho to trvalo, než jsme se dostali do stavu, který už dnes považujeme za normální, tzn. než se všichni (stát, přepravci i cestující) shodli na tom, že únosům lze zabránit jedině mírným omezením svobody cestujících, tedy zavedením prohlídek všech pasažérů a jejich bagáže.
Číst více Číst více

Verze vašeho prohlížeče je zastaralá!

a může vykazovat chyby v průběhu nákupu či v samotném zobrazení.
Pro nerušený nákup aktualizujte váš prohlížeč na nejnovější verzi nebo zvolte jiný prohlížeč.

Otevřít v Microsoft Edge Přesto pokračovat