Objednávka

Čtenáři a internauti

Recenze(17)

74 %

(17 Recenzí)

Jazyk

čeština

Kniha přináší výsledky druhého reprezentativního výzkumu čtenářů a čtení v České republice. Ten první proběhl v roce 2007 a jeho výsledky, včetně interpretací, byly představeny v knize Čteme? Obyvatelé České republiky a jejich vztah ke knize (2007). Není pouhým souhrnem statistických údajů o tom,...
Kniha přináší výsledky druhého reprezentativního výzkumu čtenářů a čtení v České republice. Ten první proběhl v roce 2007 a jeho výsledky, včetně interpretací, byly představeny v knize Čteme? Obyvatelé České republiky a jejich vztah ke knize (2007). Není pouhým souhrnem statistických údajů o tom, kolik čteme, co čteme,...
Kniha přináší výsledky druhého reprezentativního výzkumu čtenářů a čtení v České republice. Ten první proběhl v roce 2007 a jeho výsledky, včetně interpretací, byly představeny v knize Čteme? Obyvatelé České republiky a jejich vztah ke knize (2007). Není pouhým souhrnem statistických údajů o tom, kolik čteme, co čteme, kolik knih kupujeme, jak často chodíme do knihoven, kde si nejčastěji obstaráváme informace o knihách, co má na náš vztah ke knihám největší vliv, jaké časopisy čteme atd. Data ukazují, jak je české čtenářstvo rozloženo, tj. kdo jsou jeho tahouni a kdo ho naopak táhne dolů, kde se nacházejí bariéry a kde má česká čtenářská kultura své silné stránky. Dále je zde čtení nahlíženo v kontextu jiných aktivit — mediálních, pracovních i volnočasových. Specifickým tématem druhého výzkumu je čtení beletrie a čtení v digitálním prostředí. Součástí knihy jsou i rámcující kapitoly o tom, kdy, kde a z jakého důvodu se zrodila beletrie, jakož i jak se mění či nemění čtení pod tlakem nových technologií. Nechybí ani srovnání se čtenářskou kulturou v jiných zemích. Není zřejmě širší a důsažnější kulturní stopy než čtení. Čtení toho o nás ví hodně, takže není od věci vědět i něco o něm

Tištěná kniha - ostatní

rok vydání 2011

179 Kč

Běžná cena 249 Kč

Ušetříte 70 Kč

Vyprodáno

Podrobnosti

Hodnocení z největšího nezávislého čtenářského portálu

Ve spolupráci s Databazeknih.cz

74%

(17 Hodnocení)

Online knihkupectví Palmknihy vám jako jediný e-shop přináší nezávislé čtenářské recenze a hodnocení oblíbeného portálu Databazeknih.cz 

Populární hodnocení

18.9.2012

1

Musím říct, že mě první výzkum bavil o něco více. Zde se prof. Trávníček snaží hlavně zjistit vztah k beletristické literatuře a internetu. Kýžené porovnání nových výsledků s těmi staršími pak nepřinese skoro žádné zajímavé změny (až na pokles nákupu knih), což je dáno i díky slabému rozestupu mezi oběma výzkumy a celosvětové ekonomické krizi, což i sám autor na začátku publikace naznačil. Berte prosím...
Musím říct, že mě první výzkum bavil o něco více. Zde se prof. Trávníček snaží hlavně zjistit vztah k beletristické literatuře a internetu. Kýžené porovnání nových...
Musím říct, že mě první výzkum bavil o něco více. Zde se prof. Trávníček snaží hlavně zjistit vztah k beletristické literatuře a internetu. Kýžené porovnání nových výsledků s těmi staršími pak nepřinese skoro žádné zajímavé změny (až na pokles nákupu knih), což je dáno i díky slabému rozestupu mezi oběma výzkumy a celosvětové ekonomické krizi, což i sám autor na začátku publikace naznačil. Berte prosím proto mé hodnocení s odstupem. Hodnotím spíše zajímavost nasbíraných dat, než jejich uspořádání a průvodní slovo.
Číst více Číst více
8.10.2016
Vzhledem k tomu, že knihu o předchozím průzkumu jsem nečetla, zaujala mě tato kniha hodně. V některých směrech překvapivé výsledky spojené s poutavým komentářem mi zajistily příjemně strávený čas.
Vzhledem k tomu, že knihu o předchozím průzkumu jsem nečetla, zaujala mě tato kniha hodně. V některých směrech překvapivé výsledky spojené s poutavým komentářem mi...
Vzhledem k tomu, že knihu o předchozím průzkumu jsem nečetla, zaujala mě tato kniha hodně. V některých směrech překvapivé výsledky spojené s poutavým komentářem mi zajistily příjemně strávený čas.
Číst více

Verze vašeho prohlížeče je zastaralá!

a může vykazovat chyby v průběhu nákupu či v samotném zobrazení.
Pro nerušený nákup aktualizujte váš prohlížeč na nejnovější verzi nebo zvolte jiný prohlížeč.

Otevřít v Microsoft Edge Přesto pokračovat