Učebnice zachovává strukturu tradiční učebnice. Kromě ustáleného jazykového systému, který učitel od učebnice očekává, zpracovává mezipředmětové vztahy, látku z průřezových témat, posiluje pozitivní motivaci žáka, dbá na různorodost činností, umožňuje sebehodnocení žáka, otestování vlastních...
Učebnice zachovává strukturu tradiční učebnice. Kromě ustáleného jazykového systému, který učitel od učebnice očekává, zpracovává mezipředmětové vztahy, látku z průřezových témat, posiluje pozitivní motivaci žáka, dbá na různorodost činností, umožňuje sebehodnocení žáka, otestování vlastních dovedností atd. Vedle toho...
Učebnice zachovává strukturu tradiční učebnice. Kromě ustáleného jazykového systému, který učitel od učebnice očekává, zpracovává mezipředmětové vztahy, látku z průřezových témat, posiluje pozitivní motivaci žáka, dbá na různorodost činností, umožňuje sebehodnocení žáka, otestování vlastních dovedností atd. Vedle toho ale učebnice zůstává zásadně systematickou klasickou učebnicí s výkladem učiva, dostatkem cvičení pro školní i domácí práci, se shrnutím základního učiva atd. Speciální pozornost věnuje nově zpracovanému slohovému učivu. Obsah učiva v učebnici pro 6. ročník: I. Jazyk a jeho útvary, nářečí a nadnářeční útvary, spisovný jazyk II. Zvuková stránka jazyka – hláskosloví, hláska a písmeno, spisovná výslovnost , slovní přízvuk, zvuková stránka věty (melodie, důraz, tempo a pauzy) III. Nauka o slově – tvoření slov, stavba slova, střídání hlásek při odvozování, pravopis slova (zdvojené souhlásky, skupiny bě, pě, vě, mě, předložky s,z, pravopis i/y) IV. Tvarosloví – slovní druhy, druhy podstatných jmen, druhy přídavných jmen, druhy zájmen, číslovky, slovesa a jejich mluvnické významy (způsob, čas) V. Skladba – větná stavba, základní větné členy „shoda přísudku s podmětem, s několikanásobným podmětem, rozvíjející větné členy (předmět, příslovečné určení, přívlastek), věta jednoduchá a souvětí, tvoření vět, opakování o přímé řeči VI. Sloh a komunikace – vypravování, popis (předmětu, osoby, děje a pracovního postupu), práce s informacemi (výpisky a výtah, encyklopedická hesla, reklamní a propagační texty)