Objednávka

Campo Santo

86 % (3)

Kniha - brožovaná

Skladem > 5 ks

Odesíláme 12.6.

Možnosti doručení a platby

268 Kč

Ústředními texty posmrtně vydané knihy Campo Santo W. G. Sebalda (1944–2001) jsou čtyři fragmenty z připravované obsáhlé, ale už pak nikdy nevydané prózy o Korsice. Na tyto fragmenty navazují Sebaldovy literární eseje, jež jsou dokladem velkých autorových náklonností, od Kafky až k Nabokovovi. Důležité impulzy ovšem Sebald bral i ze současné literární tvorby a umění, např. od Jeana Améryho, Petera Weisse a Wolfganga...
Ústředními texty posmrtně vydané knihy Campo Santo W. G. Sebalda (1944–2001) jsou čtyři fragmenty z připravované obsáhlé, ale už pak nikdy nevydané prózy o Korsice. Na tyto fragmenty navazují Sebaldovy literární eseje, jež jsou dokladem...

Campo Santo

brožovaná

268 Kč

Podrobnosti

O knize

Ústředními texty posmrtně vydané knihy Campo Santo W. G. Sebalda (1944–2001) jsou čtyři fragmenty z připravované obsáhlé, ale už pak nikdy nevydané prózy o Korsice. Na tyto fragmenty navazují Sebaldovy literární eseje, jež jsou dokladem velkých autorových náklonností, od Kafky až k Nabokovovi. Důležité impulzy ovšem Sebald bral i ze současné literární tvorby a umění, např. od Jeana Améryho, Petera Weisse a Wolfganga Hildesheimera. Opět se vrací ke svým věčným tématům neodčinitelné zkázy a pustošení, jež u něho vzbuzují pocity zármutku a lítosti nad historií. Kniha Campo Santo je vzpomínkou na velkého vypravěče.
Ústředními texty posmrtně vydané knihy Campo Santo W. G. Sebalda (1944–2001) jsou čtyři fragmenty z připravované obsáhlé, ale už pak nikdy nevydané prózy o Korsice. Na tyto fragmenty navazují Sebaldovy literární eseje, jež jsou dokladem velkých autorových náklonností, od Kafky až k Nabokovovi. Důležité impulzy ovšem Sebald bral i ze...
Ústředními texty posmrtně vydané knihy Campo Santo W. G. Sebalda (1944–2001) jsou čtyři fragmenty z připravované obsáhlé, ale už pak nikdy nevydané prózy o Korsice. Na tyto fragmenty navazují Sebaldovy literární eseje, jež jsou dokladem velkých autorových náklonností, od Kafky až k Nabokovovi. Důležité impulzy ovšem Sebald bral i ze současné literární tvorby a umění, např. od Jeana Améryho, Petera Weisse a Wolfganga Hildesheimera. Opět se vrací ke svým věčným tématům neodčinitelné zkázy a pustošení, jež u něho vzbuzují pocity zármutku a lítosti nad historií. Kniha Campo Santo je vzpomínkou na velkého vypravěče.

Hodnocení

86%

(3)

Hodnotili 3 čtenáři
Ve spolupráci s
Ve spolupráci s Databazeknih.cz

Online knihkupectví Palmknihy vám jako jediný e-shop zobrazují nezávislé čtenářské recenze a hodnocení oblíbeného portálu Databazeknih.cz 

Recenze

Čtenářská recenze

23.9.2021
Další výborná kniha od Sebalda. Na začátku pár črt z Korsiky; klasický Sebald bloudící po méně známých místech a sledující věci, kterých si běžný pozorovatel nevšimne. Celé to rámuje typický "sebaldovský stesk" (bez nostalgie a sentimantálnosti) nad ruinami uplynulého času. Druhou část tvoří soubor esejů, který bude asi sedět víceméně spíš literárním vědcům, ale jako celek opět skvělé a opět plné...
Další výborná kniha od Sebalda. Na začátku pár črt z Korsiky; klasický Sebald bloudící po méně známých místech a sledující věci, kterých si běžný pozorovatel...
Další výborná kniha od Sebalda. Na začátku pár črt z Korsiky; klasický Sebald bloudící po méně známých místech a sledující věci, kterých si běžný pozorovatel nevšimne. Celé to rámuje typický "sebaldovský stesk" (bez nostalgie a sentimantálnosti) nad ruinami uplynulého času. Druhou část tvoří soubor esejů, který bude asi sedět víceméně spíš literárním vědcům, ale jako celek opět skvělé a opět plné nečekaných souvislostí. Navíc Sebaldovy rozbory literárních děl jsou opět ukázkou jeho specifického nahlížení na literaturu a svět, jako svým způsobem snahu vyrovnání se s minulostí a pomíjivostí. Literatura se snaží stejně jako jiná umění někdy až příliš kašírovat a mýtizovat něco, o čem nelze mluvit jinak, než tím, že se vytvoří zcela nový způsob, jak o takových věcech mluvit. Dobře je to vidět na kontrastu Nosacka a Guntera Grasse. Především u Grasse Sebald nahlíží určity kalkul a neautentičnost v psaní jako účelovou manipulaci s tématy a jazykem. (Stačí si pak vzpomenout na Grassovo doznání - ovšem až poté co dostal Nobelovku.) To je myslím si stále aktuální téma. Jedna z nejlepších esejí je pak věnována Nabokovovi a jeho snovým světům. Doporučuji.
Číst více Číst více

Čtenářská recenze

5.10.2021
Výborná a inspirující kniha. Nejvíce mě zasáhlo pojednání o reflexi zničení německých měst v poválečné německé literatuře. Díky Sebaldovi jsem přečetl Nossackův Zánik. Velmi cenné je pojednání o vzpomínání a přemýšlení o tom, kdo je pachatel a kdo oběť. A dovolím si i jeden citát: "K čemu je tedy literatura? Má to se mnou dopadnout stejně, ptal se Hölderlin, jako s oněmi tisíci, kteří ve dnech...
Výborná a inspirující kniha. Nejvíce mě zasáhlo pojednání o reflexi zničení německých měst v poválečné německé literatuře. Díky Sebaldovi jsem přečetl Nossackův...
Výborná a inspirující kniha. Nejvíce mě zasáhlo pojednání o reflexi zničení německých měst v poválečné německé literatuře. Díky Sebaldovi jsem přečetl Nossackův Zánik. Velmi cenné je pojednání o vzpomínání a přemýšlení o tom, kdo je pachatel a kdo oběť. A dovolím si i jeden citát: "K čemu je tedy literatura? Má to se mnou dopadnout stejně, ptal se Hölderlin, jako s oněmi tisíci, kteří ve dnech svého jara žili v předtuše i lásce, ale byli ve dne opojení uchváceni mstivými sudičkami, tajně a v tichosti zrazeni, aby se káli v temnu příliš střízlivé říše, kde v klamném svitu převládá zmatené hemžení, kde v mrazu a suchu počítají zvolna ubíhající čas a člověk jen svými vzdechy ještě chválí nesmrtelné? Synoptický pohled za bariéru smrti, který se nám v těchto řádcích nabízí, je plný stínů, zároveň však ozařuje památku těch, které postihlo největší bezpráví. Je mnoho způsobů, jak psát; ale jedině v literatuře se se lze mimo a nad pouhý výčet faktů a veškerou erudici pokusit o skutečnou obnovu."
Číst více Číst více

Čtenářská recenze

22.9.2021
Další výborná kniha od Sebalda. Na začátku pár črt z Korsiky; klasický Sebald bloudící po méně známých místech a sledující věci, kterých si běžný pozorovatel nevšimne. Celé to rámuje typický "sebaldovský stesk" (bez nostalgie a sentimantálnosti) nad ruinami uplynulého času. Druhou část tvoří soubor esejů, který bude asi sedět víceméně spíš literárním vědcům, ale jako celek opět skvělé a opět plné...
Další výborná kniha od Sebalda. Na začátku pár črt z Korsiky; klasický Sebald bloudící po méně známých místech a sledující věci, kterých si běžný pozorovatel...
Další výborná kniha od Sebalda. Na začátku pár črt z Korsiky; klasický Sebald bloudící po méně známých místech a sledující věci, kterých si běžný pozorovatel nevšimne. Celé to rámuje typický "sebaldovský stesk" (bez nostalgie a sentimantálnosti) nad ruinami uplynulého času. Druhou část tvoří soubor esejů, který bude asi sedět víceméně spíš literárním vědcům, ale jako celek opět skvělé a opět plné nečekaných souvislostí. Navíc Sebaldovy rozbory literárních děl jsou opět ukázkou jeho specifického nahlížení na literaturu a svět, jako svým způsobem snahu vyrovnání se s minulostí a pomíjivostí. Literatura se snaží stejně jako jiná umění někdy až příliš kašírovat a mýtizovat něco, o čem nelze mluvit jinak, než tím, že se vytvoří zcela nový způsob, jak o takových věcech mluvit. Dobře je to vidět na kontrastu Nosacka a Guntera Grasse. Především u Grasse Sebald nahlíží určity kalkul a neautentičnost v psaní jako účelovou manipulaci s tématy a jazykem. (Stačí si pak vzpomenout na Grassovo doznání - ovšem až poté co dostal Nobelovku.) To je myslím si stále aktuální téma. Jedna z nejlepších esejí je pak věnována Nabokovovi a jeho snovým světům. Doporučuji.
Číst více Číst více

Verze vašeho prohlížeče je zastaralá!

a může vykazovat chyby v průběhu nákupu či v samotném zobrazení.
Pro nerušený nákup aktualizujte váš prohlížeč na nejnovější verzi nebo zvolte jiný prohlížeč.

Otevřít v Microsoft Edge Přesto pokračovat