Hodnocení z největšího nezávislého čtenářského portálu
90%
(74 Hodnocení)
Online knihkupectví Palmknihy vám jako jediný e-shop přináší nezávislé čtenářské recenze a hodnocení oblíbeného portálu Databazeknih.cz
Populární hodnocení
14.9.2015
10
Pokud jste nikdy nepropadli značkám, patříte mezi ty šťastnější. Drtivá část mého okolí značkám holduje a tato kniha je vlastně takovým historickým průvodcem po dnešních největších značkách a jejich praktikách v minulosti a dnes. Abych řekl pravdu, spousta věci mě nepřekvapila a pár šokovalo.
Už jsou dávno pryč časy, kdy značka znamenala zaručenou dobrou kvalitu. Přetvoření značky v něco odhmotněného,...
Pokud jste nikdy nepropadli značkám, patříte mezi ty šťastnější. Drtivá část mého okolí značkám holduje a tato kniha je vlastně takovým historickým průvodcem po...
Pokud jste nikdy nepropadli značkám, patříte mezi ty šťastnější. Drtivá část mého okolí značkám holduje a tato kniha je vlastně takovým historickým průvodcem po dnešních největších značkách a jejich praktikách v minulosti a dnes. Abych řekl pravdu, spousta věci mě nepřekvapila a pár šokovalo.
Už jsou dávno pryč časy, kdy značka znamenala zaručenou dobrou kvalitu. Přetvoření značky v něco odhmotněného, jež nemá s výrobky nic společného, je vlasně náplní dnešních světových značek. Ruku v ruce s využívání pracovní síly, manipulací politiky a obcházením zákonů. Platí zde klasické pán psovi, pes ocasovi. Těžko bych popsal rozhořčení, které ve mně narůstalo s každou řádkou, kterou jsem přečetl.
Všichni cítíme nátlak a všudypřítomnost reklam. Vnucování se životního stylu a nastavování standardů krásy a štěstí.
Tato kniha je jedna z těch která otevírá oči nevědomým a podporuje oheň uvědomělým.
Je to další dobrá kniha, kterou stojí za to přečíst.
Číst více
Číst více
27.4.2011
7
Neuvěřitelně komplexní analýza (především) negativního působení nadnárodních korporací. Kniha je rozdělena do čtyř kapitol - první, nazvaná Bez prostoru, pojednává o aktuální absenci "čehokoliv neoznačkovaného". Ať už se jedná o sportovce, kteří vypomáhají budovat značce image, či někteří hudebníci, kteří mohou klidně skládat antiglobalizační texty, ovšem i oni na koncertech často nějakou korporaci...
Neuvěřitelně komplexní analýza (především) negativního působení nadnárodních korporací. Kniha je rozdělena do čtyř kapitol - první, nazvaná Bez prostoru, pojednává o...
Neuvěřitelně komplexní analýza (především) negativního působení nadnárodních korporací. Kniha je rozdělena do čtyř kapitol - první, nazvaná Bez prostoru, pojednává o aktuální absenci "čehokoliv neoznačkovaného". Ať už se jedná o sportovce, kteří vypomáhají budovat značce image, či někteří hudebníci, kteří mohou klidně skládat antiglobalizační texty, ovšem i oni na koncertech často nějakou korporaci propagují, až po samotné hudební styly, např. Hip - hop, který vznikl s účelem bojovat se sociálními rozdíly ve společnosti a univerzity, které jsou přímo zahlceny reklamou. Další kapitola Bez výběru zpochybňuje konkurenci v éře globálního kapitalismu, neboť snaha neoliberálních vlád (USA a VB) v 80. letech o co největší deregulaci firem uvolnila cestu fúzím korporací a vzniku mnoha monopolů. Předposlední část Bez práce odhaluje zřejmě nejhrůznější aspekt nadnárodních korporací, a to tzv. robotárny, kde panují příšerné pracovní podmínky (vynucené přesčasy, do očí bijící nesouměřitelnost mezi výplatami zaměstnanců a konečnou cenou vyrobeného zboží, potlačování odborů atd.). V asi nejzajímavější kapitole Bez loga nám je na závěr zmapována historie antiglobalizačního aktivismu, který vyvrcholil v roce 1999 v Seattlu. Přestože jsem měl nemalá očekávání, kniha je předčila a poskytla mi spoustu důležitých informací. Dokonce ani levicové smýšlení spisovatelky zde není příliš patrné, takže pokud Vás toto téma alespoň trošku zajímá, neváhejte a běžte si knihu koupit. :)
Číst více
Číst více