Objednávka

A pásly by se tam ovce...

Recenze(19)

94 %

(19 Recenzí)

Jazyk

čeština

Autobiografický text historičky fotografie Anny Fárové (* 1928 ) vznikal původně jako rozhovor, který s autorkou vedl Viktor Stoilov v letech 2004-2005. Dokončen byl v roce 2008. Text je doplněn desítkami unikátních fotografií, mimo jiné od Henriho Cartier-Bressona, Josefa Koudelky, Inge Morathové,...
Autobiografický text historičky fotografie Anny Fárové (* 1928 ) vznikal původně jako rozhovor, který s autorkou vedl Viktor Stoilov v letech 2004-2005. Dokončen byl v roce 2008. Text je doplněn desítkami unikátních fotografií, mimo jiné od Henriho Cartier-Bressona, Josefa Koudelky, Inge Morathové, Irvinga Penna, Marca...
Autobiografický text historičky fotografie Anny Fárové (* 1928 ) vznikal původně jako rozhovor, který s autorkou vedl Viktor Stoilov v letech 2004-2005. Dokončen byl v roce 2008. Text je doplněn desítkami unikátních fotografií, mimo jiné od Henriho Cartier-Bressona, Josefa Koudelky, Inge Morathové, Irvinga Penna, Marca Ribouda a André Villerse.Text byl poprvé publikován v knize Anny Fárové Dvě tváře (Torst 2009) spolu s jejími texty o fotografii a úplnou bibliografiií jejího díla. V témže roce byl čten na pokračování v Českém rozhlasu. Zájem posluchačů Českého rozhlasu dal podnět k tomuto samostatnému vydání.

Tištěná kniha - brožovaná

rok vydání 2010

263 Kč

Běžná cena 299 Kč

Ušetříte 36 Kč

Vyprodáno

Podrobnosti

  • Nakladatel

  • Kategorie

  • Výška

    • 205.00 mm
  • Šířka

    • 167.00 mm
  • Hloubka

    • 16.00 mm
  • Hmotnost

    • 0.45 kg
  • Jazyk

    • čeština
  • Počet stránek

    • 188
  • Typ vazby

    • brožovaná
  • Ean

    • 9788072153879
  • ISBN

    • 9788072153879

Hodnocení z největšího nezávislého čtenářského portálu

Ve spolupráci s Databazeknih.cz

94%

(19 Hodnocení)

Online knihkupectví Palmknihy vám jako jediný e-shop přináší nezávislé čtenářské recenze a hodnocení oblíbeného portálu Databazeknih.cz 

Populární hodnocení

4.5.2025

1

O tom, že Stoilův TORST vydává parádní knihy o fotografech, které jsou výborně vypravené, na křídovém papíře, skvěle natištěné a mají pečlivou korekturu, není třeba diskutovat - je to jeho standard a určitě to není samozřejmé. Anna Fárové je zvláštní v tom, že nikdy nefotila a přesto si bez ní českou fotografii nedokážeme představit. Z rozhovoru, který s ní právě Stoilov vedl, vznikl velmi autentický...
O tom, že Stoilův TORST vydává parádní knihy o fotografech, které jsou výborně vypravené, na křídovém papíře, skvěle natištěné a mají pečlivou korekturu, není třeba...
O tom, že Stoilův TORST vydává parádní knihy o fotografech, které jsou výborně vypravené, na křídovém papíře, skvěle natištěné a mají pečlivou korekturu, není třeba diskutovat - je to jeho standard a určitě to není samozřejmé. Anna Fárové je zvláštní v tom, že nikdy nefotila a přesto si bez ní českou fotografii nedokážeme představit. Z rozhovoru, který s ní právě Stoilov vedl, vznikl velmi autentický text, často jdoucí až do osobních, intimních, detailů, který není jen procházka životní drahou Fárové jako ženy, dcery, matky, partnerky, ale i celé české fotografie 20. století. Tady si člověk uvědomí, jak důležití jsou právě takovíto lidé, iniciátoři, věční inspirátoři, dramaturgové, kurátoři, propojovači lidí a motivátoři různých akcí a publikací! Typický příklad je příběh s E. Wiškovským, zcela zapomenutým fotografem, kterému Fárová pomohla na světlo a zařídila nejen monografii, ale i prodej jeho fotek do muzea v New Yorku....Podobné zadostiučinění díky ní zažil i M. Hák, a samozřejmě Josef Sudek, jehož správkyní pozůstalosti se stala. Tato žena, s nezlomnou energií, je vlastně jednou z nejdůležitějších osobností české fotky, kolik piplavé práce je za "samozřejmě" zveřejněným a zpracovaným Drtikolem, Sudkem, Koudelkou a dalšími jejími životními díly? Velký obdiv, skvěle napsané memoáry, doplnění vynikajicícmi fotografiemi. A to ještě musím zmínit podmínky, za kterých vyrůstala, její francouzský polo-původ, který ji otevřel dveře do světa. Chce to opravdu velkou dávku odvahy, přijet do Paříže a chtít se setkat s Maxem Ernestem a Cartie-Bressonem, přičemž perfektní fránina ji ty dveře přímo rozrážela. A celá ta pospolitost spořilovská je taky pěkná kapitolka. Moc jsem si to užil, je to radost, i přes různá příkoří, která se paní Fárové dostalo, myslím, že i ona mohla mít jakýsi pocit zadostiučinění. Nebyla rozhodně na světě nadarmo. Klobouk dolu!
Číst více Číst více
17.3.2019

1

„Matka mě taky brávala...do francouzského ústavu ve Štěpánské...na přednášky. Byly to přednášky s diapozitivy, zejména o umění. První jsem slyšela... madam Zajíc. Přednášela o nepříliš známém malíři Othonu Frieszovi. Co mě zaujalo a co mě asi i trvale ovlivnilo, byl její výklad. Přednášku doprovázela diapozitivy. Zážitek propojení obrazu a slova byl vzrušující, tehdy jsem si uvědomila, že vizuálno je...
„Matka mě taky brávala...do francouzského ústavu ve Štěpánské...na přednášky. Byly to přednášky s diapozitivy, zejména o umění. První jsem slyšela... madam Zajíc....
„Matka mě taky brávala...do francouzského ústavu ve Štěpánské...na přednášky. Byly to přednášky s diapozitivy, zejména o umění. První jsem slyšela... madam Zajíc. Přednášela o nepříliš známém malíři Othonu Frieszovi. Co mě zaujalo a co mě asi i trvale ovlivnilo, byl její výklad. Přednášku doprovázela diapozitivy. Zážitek propojení obrazu a slova byl vzrušující, tehdy jsem si uvědomila, že vizuálno je možné převést do slov... Uvědomila jsem si, že i když člověk není úplně kreativní, když nemůže malovat- a mě malířství strašně zajímalo-, že může být vykladačem a pokusit se vyjadřovat se k obrazu slovy.“ ,,Fotografie mě velice lákala. Fotografické autorství. Nejenom fotka jako taková, ale kdo je jejím autorem. Jaký je jeho styl nebo názor. Čím se fotograf může autorsky definovat a projevovat..." ,,Fotografie není jenom vizuální umění. Vizuální talent je asi nutný, ale ještě podstatnější je projekce myšlení- tedy názorů, postojů, cítění, které jsou do každé fotky zakódované a skrze tu vizi se realizují." Pro mne velmi inspirativní kniha, ke které se ráda vracím. Mám ráda fotografii a mám ráda, když se téměř nepostřehnutelným způsobem dozvídám něco nového. Vyprávění zajímavého životního příběhu, díky kterému se člověk i lidsky, ne encyklopedicky, seznámí s umělci, které Annu Fárovou obklopovali a se kterými spolupracovala.
Číst více Číst více

Verze vašeho prohlížeče je zastaralá!

a může vykazovat chyby v průběhu nákupu či v samotném zobrazení.
Pro nerušený nákup aktualizujte váš prohlížeč na nejnovější verzi nebo zvolte jiný prohlížeč.

Otevřít v Microsoft Edge Přesto pokračovat