Objednávka

Získejte slevu na nákup až 500 Kč. 

Život v počítačových hrách

Recenze(21)

86 %

(21 Recenzí)

Jazyk

čeština

Kmotr počítačových her vzpomíná na svou kariéru čili na historii videoher Videohry představují v současnosti největší část zábavního průmyslu. Přitom jen před několika desetiletími to byla zábava pro pár podivínů z technických oborů. Vzestup nové počítačové zábavy však nezapříčinila pouze rostoucí...
Kmotr počítačových her vzpomíná na svou kariéru čili na historii videoher Videohry představují v současnosti největší část zábavního průmyslu. Přitom jen před několika desetiletími to byla zábava pro pár podivínů z technických oborů. Vzestup nové počítačové zábavy však nezapříčinila pouze rostoucí dostupnost...
Kmotr počítačových her vzpomíná na svou kariéru čili na historii videoher Videohry představují v současnosti největší část zábavního průmyslu. Přitom jen před několika desetiletími to byla zábava pro pár podivínů z technických oborů. Vzestup nové počítačové zábavy však nezapříčinila pouze rostoucí dostupnost technologií — je to rovněž příběh podnikavosti, vynalézavosti a originálních nápadů. A ideálním vypravěčem tohoto příběhu je Sid Meier, člověk, který stál u počátku a rozmachu počítačových her: v sedmdesátých letech vystudoval programátorství, zkraje osmdesátých let založil vlivné studio MicroProse a pak už jen vydával kultovní hry jako Pirates!, Railroad Tycoon nebo veleúspěšnou sérii Civilization. Meier byl zkrátka u všeho podstatného, a tak jeho memoáry slouží částečně i jako kronika vývoje herního průmyslu. Slavný designér však nezůstává jen u vzpomínek — dělí se rovněž o své zkušenosti s kreativním procesem, prozrazuje, na čem závisí dobrý herní design, nebo vysvětluje hráčskou psychologii. ––– Fascinující pohled na kariéru legendárního herního designéra. Kniha je plná historek i vývojářských zásad, k nimž se Meier během let dopracoval. — Jason Schreier, Bloomberg Sid Meier pro mě představuje základ dnešního herního průmyslu. — Phil Spencer, šéf Xboxu

Kniha

287 Kč

E-kniha

269 Kč

E-kniha - pdf, epub, mobi

rok vydání 2024

Ihned ke stažení

Jak číst e-knihy?

Podrobnosti

Hodnocení z největšího nezávislého čtenářského portálu

Ve spolupráci s Databazeknih.cz

86%

(21 Hodnocení)

Online knihkupectví Palmknihy vám jako jediný e-shop přináší nezávislé čtenářské recenze a hodnocení oblíbeného portálu Databazeknih.cz 

Populární hodnocení

3.2.2025

3

Vynikající kniha o člověku, na jehož videohrách jsem vyrůstal. Nemůžu úplně napsat "od člověka", protože za formou knihy stojí Jennifer Lee Noonan, která pečlivě hromáždila všechny Sidovy vzpomínky a dala jim čtivou formu (Sid Meyer je všechno možné, jen ne čistokrevný spisovatel). Nicméně Jennifer není úplně stínový autor už jen proto, že je v knize normálně přiznaná. Českého překladu jsem se...
Vynikající kniha o člověku, na jehož videohrách jsem vyrůstal. Nemůžu úplně napsat "od člověka", protože za formou knihy stojí Jennifer Lee Noonan, která pečlivě...
Vynikající kniha o člověku, na jehož videohrách jsem vyrůstal. Nemůžu úplně napsat "od člověka", protože za formou knihy stojí Jennifer Lee Noonan, která pečlivě hromáždila všechny Sidovy vzpomínky a dala jim čtivou formu (Sid Meyer je všechno možné, jen ne čistokrevný spisovatel). Nicméně Jennifer není úplně stínový autor už jen proto, že je v knize normálně přiznaná. Českého překladu jsem se strašně bál, hlavně po negativních zkušenostech s tematicky podobnou knihou Jasona Schreiera "Krev, pot a pixely", která dopadla otřesně. Sidovy memoáry ale naštěstí překládal Filip Drlík, který přeložil i Schreierovu druhou kihu "Press Reset" a obojí je na velice slušné úrovni. Takže díky za výběr překladatele. Jo a je to asi první kniha, která obsahuje achievementy! :-)
Číst více Číst více
31.1.2025

2

„Emoce opět převážily nad logikou a my se s tím museli smířit. Začali jsme tedy zohledňovat výsledky předchozích bitev a zařídili jsme, aby zásadně klesla pravděpodobnost, že se stane příliš mnoho špatných (nebo dobrých) věcí za sebou. Udělali jsme to méně náhodné, aby hráči měli pocit, že je to víc náhodné.“ „Většina z nás je už z definice průměrná, ale chceme věřit, že jsme mimořádní, což dokazuje...
„Emoce opět převážily nad logikou a my se s tím museli smířit. Začali jsme tedy zohledňovat výsledky předchozích bitev a zařídili jsme, aby zásadně klesla...
„Emoce opět převážily nad logikou a my se s tím museli smířit. Začali jsme tedy zohledňovat výsledky předchozích bitev a zařídili jsme, aby zásadně klesla pravděpodobnost, že se stane příliš mnoho špatných (nebo dobrých) věcí za sebou. Udělali jsme to méně náhodné, aby hráči měli pocit, že je to víc náhodné.“ „Většina z nás je už z definice průměrná, ale chceme věřit, že jsme mimořádní, což dokazuje už prostý fakt, že jsme se rozhodli hrát videohru. Není totiž nic průměrného na tom, být králem, magnátem, kapitánem lodi, nebo kterýmkoliv jiným námi nabízeným impozantním přeludem, a přesto si přečteme zadní stranu krabice a řekneme si: „Jo, to dám.““ Sid Meier je legenda a tento napůl memoár byl pro mě milým výletem do dávné minulosti, kdy jsem hrával některé jeho hry, zejména tedy Civilizaci a moji srdcovku, Alphu Centauri. Pohled do prehistorie herní branže je fascinující. Vizionáři se skutečnou vizí, kteří vymýšleli koncepty z ničeho, z nuly. Herní mechaniky neexistovaly, vše se vymýšlelo od píky, komerční úspěch mělo jen nemnoho z nich, naprostá většina nápadů skončila v propadlišti neúspěchu. Humorné jsou vzpomínky na dřevní doby herního marketingu nebo třeba na komunitu „nerdů“, a též na kompromisy v herním designu, vynucené limitacemi tehdejšího hardware. Není to klasická biografie, Sid komentuje převážně tvorbu her, herní design, vysvětluje úvahy, které stály za tím, kterým designovým rozhodnutím, ukazuje způsoby, jakými o hrách a herních mechanikách přemýšlel. Prostor věnuje též dalším detailům, např. z oblasti herní grafiky, audia, ale třeba i fyzickým bonusovým předmětům a herním manuálům. Mnoho prostoru je vyhrazeno vývoji leteckých simulátorů, což bylo jednu dobu jádro jeho zájmů. Biografické detaily doplňuje spíš jen tak mimochodem. Příběh ukazuje dobu a obor, kde tvrdá businessová rozhodnutí nehrála úplný prim. Dobu, kdy bylo možné testovat nové koncepty, vymýšlet nové principy, a tedy riskovat neúspěch. To je dnes vyhrazeno pouze „start-upům“. Příběh zároveň ukazuje postupnou a neodvratnou korporativizaci a byrokratizaci celého herního segmentu a vzestup mainstreamu, tak jak ho vnímáme v současnosti. Ukazuje jak byrokratizace, úzké zaměření na procesy a jejich neustálé zesložiťování limituje a dusí kreativitu. Text je čtivý, humorný a alespoň u mě vyvolal mnoho hezkých vzpomínek. Zájemcům doporučuji. „Just one more turn!“
Číst více Číst více

Verze vašeho prohlížeče je zastaralá!

a může vykazovat chyby v průběhu nákupu či v samotném zobrazení.
Pro nerušený nákup aktualizujte váš prohlížeč na nejnovější verzi nebo zvolte jiný prohlížeč.

Otevřít v Microsoft Edge Přesto pokračovat