Objednávka

Získejte slevu na nákup až 500 Kč. 

Komunikace s nemocným

Recenze()

Bez hodnocení

( Recenzí)

Jazyk

čeština

Lékaři jsou medicínští odborníci a jejich nejsilnější motivací je pacienty úspěšně léčit. Pacienti však jako laici neumějí vyhodnotit odbornost lékaře, ale umějí zhodnotit lékařův přístup, jeho chování během diagnostiky, vyšetřování, či léčby. I většina stížností na zdravotnický personál nevyplývá...
Lékaři jsou medicínští odborníci a jejich nejsilnější motivací je pacienty úspěšně léčit. Pacienti však jako laici neumějí vyhodnotit odbornost lékaře, ale umějí zhodnotit lékařův přístup, jeho chování během diagnostiky, vyšetřování, či léčby. I většina stížností na zdravotnický personál nevyplývá ze špatné zdravotní...
Lékaři jsou medicínští odborníci a jejich nejsilnější motivací je pacienty úspěšně léčit. Pacienti však jako laici neumějí vyhodnotit odbornost lékaře, ale umějí zhodnotit lékařův přístup, jeho chování během diagnostiky, vyšetřování, či léčby. I většina stížností na zdravotnický personál nevyplývá ze špatné zdravotní péče, ale vzniká kvůli nevhodné komunikaci.

Na profesionální, tedy odborné i lidské komunikaci s pacienty a jejich příbuznými opravdu záleží. Nejen proto, abychom předešli zbytečným konfliktům a stížnostem, ale zejména proto, že profesionální komunikace podporuje dobré vztahy mezi lékaři a pacienty, zlepšuje jejich spolupráci (complianci), ale hlavně snižuje množství stresu lékařů v jejich i tak náročné práci.

Komunikační příručku vytvořili dva zkušení odborníci, praktici i autoři několika knih. Po letech aktivní práce s pacienty, lékaři i sestrami zmapovali v jednotlivých kapitolách typické náročné komunikační situace. V knize je předkládají v podobě 18-ti komentovaných dialogů lékaře s pacientem nebo s příbuznými. Oba autoři jsou psychologové (jeden s klinickou praxí) a tak poukazují na vhodné komunikační postupy i obvyklé chyby, kterých se lékaři navzdory dobrým úmyslům dopouštějí.

Komunikační kapitoly doplňují části vysvětlující prožívání a chování pacienta v jednotlivých situacích, což pomáhá porozumět, proč se pacienti chovají jistým způsobem a umožňují lékařům rozumět, proč je vhodné na pacienta reagovat navrhovanými postupy.

Kniha

335 Kč

E-kniha

339 Kč

E-kniha - pdf, epub, mobi

rok vydání 2020

Ihned ke stažení

Jak číst e-knihy?

Podrobnosti

Hodnocení z největšího nezávislého čtenářského portálu

Ve spolupráci s Databazeknih.cz

%

( Hodnocení)

Online knihkupectví Palmknihy vám jako jediný e-shop přináší nezávislé čtenářské recenze a hodnocení oblíbeného portálu Databazeknih.cz 

Populární hodnocení

30.7.2021
Vydařená publikace o tématu, které by se mělo na lékařských fakultách učit povinně... bohužel v praxi to tak často není a nejeden člověk se již setkal s ne příliš milým doktorem, který nejevil moc známky empatie. Tady jsou hezky popsány jednotlivé případy, s vedlejším sloupečkem vedle, resp. s komentářem autorů (např. jakou techniku právě doktor/ka užívá, co je na tom výhodného pro obě strany apod.)....
Vydařená publikace o tématu, které by se mělo na lékařských fakultách učit povinně... bohužel v praxi to tak často není a nejeden člověk se již setkal s ne příliš...
Vydařená publikace o tématu, které by se mělo na lékařských fakultách učit povinně... bohužel v praxi to tak často není a nejeden člověk se již setkal s ne příliš milým doktorem, který nejevil moc známky empatie. Tady jsou hezky popsány jednotlivé případy, s vedlejším sloupečkem vedle, resp. s komentářem autorů (např. jakou techniku právě doktor/ka užívá, co je na tom výhodného pro obě strany apod.). Knížka je hodně prakticky zaměřená, ale neopomíjí ani teorii. Samozřejmostí jsou kapitoly o sdělování relapsu (tj. zhoršení stavu) nebo jak citlivě pacientovi sdělit, že už se toho moc dělat nedá.
Číst více Číst více

Další knihy od autorů

Verze vašeho prohlížeče je zastaralá!

a může vykazovat chyby v průběhu nákupu či v samotném zobrazení.
Pro nerušený nákup aktualizujte váš prohlížeč na nejnovější verzi nebo zvolte jiný prohlížeč.

Otevřít v Microsoft Edge Přesto pokračovat