e-kniha

Číst ukázku

Stáhněte si ukázku:

Cirkadiánní kód

Satchin Panda

247 Kč

    Kategorie: Zdravý životní styl
    Počet stran: 296
    Nakladatel: Jan Melvil publishing
    Rok vydání: 2020
    Jazyk: Český
    Dostupný formát: epub, mobi

    „Je to vzrušující zpráva: nejlepší životní styl nemusí souviset s tím, co jíte, ale kdy to jíte! Rostoucí počet studií a experimentů potvrzuje, že řadu nemocí sužujících moderní svět, od obezity, cukrovky a různých typů rakoviny až po depresi a demenci, vyvolává rozpad cirkadiánního cyklu.“
    — Vogue

    O knize

    Je to tak snadné: stačí udržovat skrytý rytmus těla, které střídavě zapíná a vypíná své funkce, aby kromě práce zvládlo i regeneraci – a naše zdraví se zase vrátí ke své dokonalosti. Kdyby ale byly tyto poznatky tak samozřejmé, objevy na poli cirkadiánních rytmů by bylo v roce 2017 jen těžko vyznamenány udělaním Novelovy ceny. Civilizační výdobytky nám totiž tyto evolučně nastavené procesy skryly. S Pandovou poutavou knihou držíte v rukou příležitost, jak seřídit hodiny svého těla a trvale dosáhnout fyzické a duševní pohody. Naučíte se ovládat intenzitu světla, načasovat správně své jídlo, vyladit pohybovou aktivitu a oddávat se hlubokému spánku. Během několika týdnů zjistíte, jak skvělé je žít ve zdravém těle plném energie.

    V této knize o cirkadiánním životním stylu se mimo jiné dozvíte, že:
    - Hodiny v našem mozku se řídí prvním ranním světlem a jasné večerní osvětlení jim škodí, což lze naštěstí řešit i pomocí technologií.
    - První sousto dne nastavuje orgánové hodiny, přičemž nezáleží tolik na tom, co jíte, ale jak dlouhý je denní interval věnovaný jídlu.
    - Spánek nepředstavuje konec, nýbrž začátek našeho biologického dne, a pro jeho optimální efekt je potřeba vystřídat několik spánkových cyklů.
    - Správnému nastavení rytmu pomáhá cvičení ráno a v pozdním odpoledni.
    - Chronické nemoci i terapie mají silnou cirkadiánní složku, jejímž vyladěním lze nemocem předcházet a také je léčit.
    - Konkrétní změny a tipy pro sladění každodenního života s biologickým rytmem jsou snadné a přirozené.

    O autorovi

    Satchin Panda (* 1971) působí jako profesor na prestižním Salkově ústavu pro biologický výzkum v San Diegu. Zabývá se cirkadiánní regulací chování, fyziologie a metabolismu. Jeho tým mimo jiné odhalil, že na světlo citlivý protein melanopsin řídí v naší sítnici cyklus spánku a bdění a že časově omezené stravování zabraňuje metabolickým onemocněním. Do Pandova výzkumu se můžete zapojit i vy na www.mycircadianclock.org.


Uživatelské recenze

Pro vložení uživatelské recenze se musíte přihlásit

Doporučujeme