e-kniha

Číst ukázku

Stáhněte si ukázku:

Astrofyzika pro lidi ve spěchu

Neil deGrasse Tyson

198 Kč

Formát titulu:
    Kategorie: Zájmy a koníčky
    Matematika, fyzika
    Počet stran: 216
    Nakladatel: Jota
    Rok vydání: 2020
    Jazyk: Český
    Dostupný formát: epub, mobi

Co je to prostor a čas? V jakém smyslu jsme my součástí vesmíru? V jakém smyslu je vesmír součástí nás samých? Odborníkem na všechny tyto nutkavé otázky je uznávaný astrofyzik a autor mnoha bestsellerů Neil deGrasse Tyson.

Čas zabývat se úvahami o kosmu má v dnešní době málokdo. Pro nás ostatní je ideální právě tato stručná a srozumitelná kniha plná Tysonova osobitého humoru, jejíž lehce stravitelné kapitoly se dají konzumovat bez ohledu na čas a místo, kde se právě nacházíte.

Ať už si ji otevřete u ranní kávy nebo cestou v autobusu, letadle či vlaku s knihou Astrofyzika pro lidi ve spěchu snadno porozumíte všem základním otázkám vesmíru, od teorie velkého třesku po černé díry, od kvarků po kvantovou mechaniku, od objevování planet po hledání života ve vesmíru.

Astrofyzika pro lidi ve spěchu je určena všem, kdo nemají čas probírat se tlustými knihami, přesto však touží porozumět vesmíru.

Neil deGrasse Tyson je jedním z nejznámějších vědců současnosti. Je astrofyzikem při Americkém přírodovědném muzeu a ředitelem světoznámého Haydenova planetária, moderátorem rádia a TV pořadu StarTalk. Namluvil komentář k ceněnému seriálu National Geographic Cosmos. Několikrát si sám sebe zahrál v seriálu Teorie Velkého třesku. Objevil se v seznamu sta nejvlivnějších lidí časopisu Time.  Jako neúnavný popularizátor vědy je také oceňovaným autorem několika knih. Žije v New Yorku.

Uživatelské recenze

Pro vložení uživatelské recenze se musíte přihlásit

Rastislav Kereškéni

16. 10. 2020

Mám fyziku a astrofyziku rád, proto jsem byl zvědav, jak se autor v tak stručné knížce vypořádá s tak zajímavou oblastí vědy. Více sklamán jsem být nemohl. Jsou tam základní informace a navíc podané chaoticky, text často skočí v myšlence do úplně jiné oblasti, než jakou se ještě v minulé větě zabýval. A snad nejhorší jsou filozofikcé úvahy na konci knihy. Neil de Grasse Tyson je určiě uznávaným odborníkem na poli vědy, ale popularizátorem těto vědy rozhodně není. Měl by zůstat pouze u odborných veděckých prací a článků.

Doporučujeme