Objednávka

Přírodní katastrofa jménem člověk

Přírodní katastrofa jménem člověk
Tištěná kniha

80 % (7 Hodnocení)

Přírodní katastrofa jménem člověk

80 % (7 Hodnocení)

Tištěná kniha - vázaná s laminovaným potahem

rok vydání 2010

159 Kč

Běžná cena 189 Kč

Ušetříte 30 Kč

Skladem > 5 ks

Podrobnosti

O knize

Polemicky koncipovaná práce diskutuje myšlenku pokroku ve dvou rovinách – na úrovni organické evoluce a na úrovni evoluce sociálně-kulturní. Autor myšlenku univerzálního pokroku jak v oblasti organické, tak ve sféře kulturních dějin kritizuje a nakonec odmítá. Z jeho disputace jasně vyplývá: „Šipka evoluce" nesleduje...
Polemicky koncipovaná práce diskutuje myšlenku pokroku ve dvou rovinách – na úrovni organické evoluce a na úrovni evoluce sociálně-kulturní. Autor myšlenku univerzálního pokroku jak v oblasti organické, tak ve sféře kulturních dějin kritizuje a nakonec odmítá. Z jeho disputace jasně vyplývá: „Šipka evoluce" nesleduje žádný určitý cíl.
Polemicky koncipovaná práce diskutuje myšlenku pokroku ve dvou rovinách – na úrovni organické evoluce a na úrovni evoluce sociálně-kulturní. Autor myšlenku univerzálního pokroku jak v oblasti organické, tak ve sféře kulturních dějin kritizuje a nakonec odmítá. Z jeho disputace jasně vyplývá: „Šipka evoluce" nesleduje žádný určitý cíl.

Hodnocení z největšího nezávislého čtenářského portálu

Ve spolupráci s Databazeknih.cz

80%

(7 Hodnocení)

Online knihkupectví Palmknihy vám jako jediný e-shop přináší nezávislé čtenářské recenze a hodnocení oblíbeného portálu Databazeknih.cz 

Populární hodnocení

10.12.2017

6

Tak tohle byl trochu masochismus. A to ještě nevím jestli z mé nebo z autorovy strany. Nebo obou. Minimálně já jsem to protrpěl. Hlavně ke konci jsem musel přežít stavy, kdy jsem chtěl dát knize odpad!. Uznávám však, že bych tak projevil ztrátu soudnosti. Autor v průběhu celé knihy brečí. Na začátku. I na konci. Jako ateista se na začátku vymezuje vůči náboženství. Tohle je nešvar spousty naučných...
Tak tohle byl trochu masochismus. A to ještě nevím jestli z mé nebo z autorovy strany. Nebo obou. Minimálně já jsem to protrpěl. Hlavně ke konci jsem musel přežít...
Tak tohle byl trochu masochismus. A to ještě nevím jestli z mé nebo z autorovy strany. Nebo obou. Minimálně já jsem to protrpěl. Hlavně ke konci jsem musel přežít stavy, kdy jsem chtěl dát knize odpad!. Uznávám však, že bych tak projevil ztrátu soudnosti. Autor v průběhu celé knihy brečí. Na začátku. I na konci. Jako ateista se na začátku vymezuje vůči náboženství. Tohle je nešvar spousty naučných knih, kdy jejich autoři mají pocit, že se musí vypořádat s náboženstvím. Nemusí. Aspoň pro mě je tohle v knihách na obtíž. Naučnou literaturu si kupuji kvůli danému tématu a ne kvůli názorům autora na náboženství. Naštěstí většina autorů to po pár stránkách přejde. Wuketits o náboženství brečí 80 stran. Jedná se o vlastně o dlouhou úvahu, proč kvůli poznatkům moderní vědy selhává představa nějaké obecné tendence k pokroku. Autor se opírá hlavně o historii evolučního poznání a pomocí poznatků z biologie vyvrací mylnou představu evolučního a kulturního růstu. Text se značně prolíná s filozofií a autor často různé filozofy cituje. Knize dávám špatné hodnocení, ne kvůli tomu, že se spoustou věcí nesouhlasím, ale hlavně proto, že kniha selhává jako naučná literatura. Aby bylo jasno, i já souhlasím se stěžejní myšlenkou absence nějakého obecného zákona růstu. Proto jsem si knihu koupil, protože jsem myslel, že si tímto směrem rozšířím znalosti. A to se právě nestalo. Nesouhlasím s tím, jakým způsobem Wuketits knihu pojal. Téměř všechno to jsou autorovy názory a celá kniha je extrémně subjektivní. Celá kniha je jen dlouhou kritikou. Nejdříve je kritizováno náboženství. Pak společnost. Vědečtí optimisté. Vědečtí odpůrci. Prostě všechno. Jen kritika a žádný náznak řešení. Žádná vize. Nic. Ať se de vycpat. Kritizovat umí každý a abych věděl co všechno se dá zkritizovat na to nemusím číst 200 stránkovou knihu. Z mého pohledu kniha odráží konec 90. let. Přijde mi, že v knize je určitá hysterie před rokem 2000. Wuketits se moc díval na televizi a katastrofické filmy. Nebo to přehnal se sledováním zpráv na Nově. Kniha je taky ukázkou k čemu u některých slaboduchých jedinců vede ateismus. Nejdřív se člověk prohlašuje za ateistu a propaguje kritické myšlení. Po nějaké době se stává skeptikem, který odmítá vše co nespadá do jeho představy o světě. Nakonec se z takového jedince stane pesimista, který zpochybňuje všechny vyšší ideály. Začne to odmítnutím náboženství, pokračuje výsměchem směrem k esoterice a skončí ztrátou víry v samotné sekulární hodnoty a humanismus. V závěru knihy tak Wuketits lže. Pokud chcete něco vědět o evoluci, kupte si třeba Červenou královnu. Pokud vás zajímá společnost po stránce civilizace sáhněte po Střetu civilizací. Co se týče pokroku ohledně politiky Konec dějin a poslední člověk. Pokud vás zajímá pokrok Západní civilizace rozhodně zkuste Civilizaci od Fergusona. Pokud náboženství tak Evoluce boha. Ale proč číst tuhle knihu? Vážně mě nic nenapadá. Ateistům se asi bude líbit. Zase se poplácají po ramenech jak to těm věřícím nandali. Druhá nejhorší kniha, kterou jsem letos četl. 45%
Číst více Číst více
26.11.2016

2

"Jaký pokrok nám dala dětská pornografie či ilegální převaděčství, obchod s drogami a vynucený konzum? V dějinách lidstva je staré zlo neustále nahrazováno novým. Víra v univerzální pokrok v kulturním a sociálním vývoji tudíž nemá nejmenší opodstatnění."
"Jaký pokrok nám dala dětská pornografie či ilegální převaděčství, obchod s drogami a vynucený konzum? V dějinách lidstva je staré zlo neustále nahrazováno novým....
"Jaký pokrok nám dala dětská pornografie či ilegální převaděčství, obchod s drogami a vynucený konzum? V dějinách lidstva je staré zlo neustále nahrazováno novým. Víra v univerzální pokrok v kulturním a sociálním vývoji tudíž nemá nejmenší opodstatnění."
Číst více

Verze vašeho prohlížeče je zastaralá!

a může vykazovat chyby v průběhu nákupu či v samotném zobrazení.
Pro nerušený nákup aktualizujte váš prohlížeč na nejnovější verzi nebo zvolte jiný prohlížeč.

Otevřít v Microsoft Edge Přesto pokračovat