Belle Époque - čtyřicet let mezi dvěma staletími, doktor Samuel Jean Pozzi (nebo přesněji jeho obraz - Doktor Pozzi doma Johna Singera Sargenta) jako jejich představitel; veškerá lehkost, pestrobarevnost, prosvětlenost a zároveň tělesnost, temnota a intelektuální rozvinutost této doby přenesena do formy třísetstránkového románu mistra vypravěče, který miluje hledání metafor, paralel a splétání...
Belle Époque - čtyřicet let mezi dvěma staletími, doktor Samuel Jean Pozzi (nebo přesněji jeho obraz - Doktor Pozzi doma Johna Singera Sargenta) jako jejich...
Belle Époque - čtyřicet let mezi dvěma staletími, doktor Samuel Jean Pozzi (nebo přesněji jeho obraz - Doktor Pozzi doma Johna Singera Sargenta) jako jejich představitel; veškerá lehkost, pestrobarevnost, prosvětlenost a zároveň tělesnost, temnota a intelektuální rozvinutost této doby přenesena do formy třísetstránkového románu mistra vypravěče, který miluje hledání metafor, paralel a splétání kompletní tapiserie z jednotlivých pramenů, které v tomto případě zahrnují líčení každodenních životů Pozziho přátel, pacientů (ten pán byl gynekolog - a číst o něm nedlouho po Umění řezničiny a Magnetizérově páté zimě je poučné), vzdálenějších současníků, postav soudobých uměleckých děl, ale také výstřel(k)ů, vědeckých a lékařských objevů, paradoxních událostí i znamení doby. Trochu se hraje na literaturu faktu, trochu se srovnává francouzská a anglická letora, trochu se pábí nad možnými spojnicemi mezi dobou tehdejší a dnešní (Barnes nemá radost z odchodu Británie z EU - a nemá pochopení pro jeho důvody), trochu se přemýšlí nad důvody toho, "co už se dnes nedozvíme". A čte se to lehce a většinou s úsměvem na tváři. Feifr použil slovo "šťavnaté" - ano, to je přesné. A dobové fotografie a jiné ilustrace, snad poprvé v odeonské Světovce, jsou příjemné.
Číst více
Číst více