Objednávka

Newyorská trilogie

Newyorská trilogie
Tištěná kniha

89 % (54 Hodnocení)

Newyorská trilogie

89 % (54 Hodnocení)

Tištěná kniha - vázaná s laminovaným potahem a přebalem

rok vydání 2010

348 Kč

Běžná cena 395 Kč

Ušetříte 47 Kč

Vyprodáno

Podrobnosti

O knize

V trojici příběhů Newyorské trilogie skládá Paul Auster pozoruhodným způsobem hold takzvané drsné škole americké detektivky. Quinn, autor laciných detektivek ve Skleněném městě, se pustí na základě telefonického omylu do vyšetřování zapeklitého případu, který mu brzy přeroste přes hlavu a nakonec mu změní celý život....
V trojici příběhů Newyorské trilogie skládá Paul Auster pozoruhodným způsobem hold takzvané drsné škole americké detektivky. Quinn, autor laciných detektivek ve Skleněném městě, se pustí na základě telefonického omylu do vyšetřování zapeklitého případu, který mu brzy přeroste přes hlavu a nakonec mu změní celý život. Ve druhém příběhu -...
V trojici příběhů Newyorské trilogie skládá Paul Auster pozoruhodným způsobem hold takzvané drsné škole americké detektivky. Quinn, autor laciných detektivek ve Skleněném městě, se pustí na základě telefonického omylu do vyšetřování zapeklitého případu, který mu brzy přeroste přes hlavu a nakonec mu změní celý život. Ve druhém příběhu - Duchové - si Bílý najme Modrého, žáka Hnědého, aby sledoval Černého. Modrý vysedává u okna a sleduje Černého, který v bytě přes ulici nedělá nic jiného, než sedí u stolu, píše nebo hledí z okna. A tak to jde pořád dokola, dokud si Modrý neuvědomí, že mu někdo usiluje o život. Fanshawe, hrdina Zamknutého pokoje, beze stopy zmizí. Zanechá po sobě manželku, malého synka a skříň plnou vynikajících románů, divadelních her a básní. Co se s ním stalo a zda je stále naživu, na to se snaží přijít Fanshawův přítel z mládí a vypravěč celého příběhu. Přitom se však podivuhodně zaplétá do Fanshawova života a nakonec se chtě nechtě stává jeho součástí.

Hodnocení z největšího nezávislého čtenářského portálu

Ve spolupráci s Databazeknih.cz

89%

(54 Hodnocení)

Online knihkupectví Palmknihy vám jako jediný e-shop přináší nezávislé čtenářské recenze a hodnocení oblíbeného portálu Databazeknih.cz 

Populární hodnocení

21.8.2018

4

Asi jako kdyby Kafka žil v New Yorku a začal psát příběhy z "drsné školy", jenže jako postmodernista, co chce braku vzdát hold (sofistikovaností téměř literární obdoba Tarantinova 'Pulp fiction'). Bez cukání přiznávám, že jsem hrubě podcenil kvalitu textu, když jsem se rozhodl si Austera pustit jako audiobook v práci na noční, zatímco jedním uchem musím poslouchat kolegy-opice a v uchu mi do toho jede...
Asi jako kdyby Kafka žil v New Yorku a začal psát příběhy z "drsné školy", jenže jako postmodernista, co chce braku vzdát hold (sofistikovaností téměř literární...
Asi jako kdyby Kafka žil v New Yorku a začal psát příběhy z "drsné školy", jenže jako postmodernista, co chce braku vzdát hold (sofistikovaností téměř literární obdoba Tarantinova 'Pulp fiction'). Bez cukání přiznávám, že jsem hrubě podcenil kvalitu textu, když jsem se rozhodl si Austera pustit jako audiobook v práci na noční, zatímco jedním uchem musím poslouchat kolegy-opice a v uchu mi do toho jede něco jako tohle v angličtině. 'City of Glass' (první a nejlepší část, další 'Ghosts' a poslední 'The Locked Room') mě nechalo po ladném rozjezdu a scéně vyprávění Petera Stillmana, z něhož nedostanete ani jeho pravé jméno, zato tunu informací a životní příběh a že je totálně mimo, protože ho drželi devět let ve sklepě... v zaujetí, abych se posléze ponořil do něčeho, co zažívám jen během tripu (a co se periodicky opakuje jako motiv v ostatních dvou příbězích a co jsem viděl i z námětů a rozhovorů s Austerem, jeho dalších knih - prakticky stačí jeden příběh, abyste chytili jeho esenci, jako kdyby neustále dělal variace na stejné téma) - zpochybňování identit, přeskakování mezi identitami, rozvíjení zápletky a snaha o jakési odhalení / rozuzlení / vyřešení / dokončení, která ale absolutně nikam nevede... a co se vůbec dělo, stalo, kdo, co, komu, jak a za kolik. Jak bych popsal příběh? Jak to dopadlo. A dopadlo to vůbec? A proč? Mnohdy příběhy končí v nicneříkající okamžik, záměrně ponechané, zatavené v momentu, bez konce... postavy a vyprávění je opuštěno (v duchu "Dílo není nikdy dokončeno, jen dočasně opuštěno."). Ale bylo to definitivně zvláštní a zajímavý, jako ochutnávka, o čem je Auster... a že se k němu do budoucna vrátím je bez debaty, nevím do jaké míry, protože to není žádný "must have" čtivo, ale pro svou osobitost a styl definitivně něco, co si jednou za čas rádi dáte. Velice často se opakuje i motiv spisovatele, psaní, publikování, pokud vám přišlo, že Stephen King byl inovativní, když zakomponoval sám sebe jako postavu do příběhu Temné věže, pravděpodobně jste ještě nečetli, jak tenhle motiv ždímá a využívá Auster. Je to o několik tříd výš. Hardcore postmoderna je zkrátka jako hardcore porno (nemusí se vám to úplně nutně ve všem líbit, ale hluboko uvnitř víte, že vás to bere). A Auster mě učí nejednu lekci, coby spisovatel i člověk.
Číst více Číst více
3.1.2015

4

Skvělý úvod do tvorby Paula Austera. V těch třech příbězích je obsaženo takřka vše, čím se vyznačuje pozdější Austerova tvorba. Vše je zhuštěné a vměstnané do tří příběhů, jež se odvíjí takřka ve filmovém tempu. Jde o vynikající hold americké drsné škole detektivního románu a zároveň o to, co se často ve spojení s dílem Paula Austera objevuje, totiž o ukázku metafyzického thrilleru, kdy se jedna nebo...
Skvělý úvod do tvorby Paula Austera. V těch třech příbězích je obsaženo takřka vše, čím se vyznačuje pozdější Austerova tvorba. Vše je zhuštěné a vměstnané do tří...
Skvělý úvod do tvorby Paula Austera. V těch třech příbězích je obsaženo takřka vše, čím se vyznačuje pozdější Austerova tvorba. Vše je zhuštěné a vměstnané do tří příběhů, jež se odvíjí takřka ve filmovém tempu. Jde o vynikající hold americké drsné škole detektivního románu a zároveň o to, co se často ve spojení s dílem Paula Austera objevuje, totiž o ukázku metafyzického thrilleru, kdy se jedna nebo víc posta cítí být někým jiným a nejsou si jistí svou vlastní identitou, což má za následek mísení "skutečných" vzpomínek s fikcí, bez toho, aniž bychom věděli, kde vede ona pomyslná hranice mez tím, co se děje a co je jen zdání. Dalo by se říct, že tyto tři příběhy (novely) jsou zároveň i vrcholem Austerovy tvorby, co se týče stylu. V dalších dílech, ač skvělých, Auster nějakým způsobem už jen tematicky variuje a kombinuje to, co je přítomno již zde. Nejvíc se mi líbil závěrečný příběh Zamčený pokoj, který v narážkách a aluzích dějově doplňuje oba příběhy předchozí. Doporučuji.
Číst více Číst více

Více od autora:

Paul Auster

Verze vašeho prohlížeče je zastaralá!

a může vykazovat chyby v průběhu nákupu či v samotném zobrazení.
Pro nerušený nákup aktualizujte váš prohlížeč na nejnovější verzi nebo zvolte jiný prohlížeč.

Otevřít v Microsoft Edge Přesto pokračovat