Objednávka

Horská železnice Liberec

Horská železnice Liberec
Tištěná kniha

100 % (4 Hodnocení)

Horská železnice Liberec

Tištěná kniha - vázaná s laminovaným potahem a přebalem

rok vydání 2017

284 Kč

Běžná cena 389 Kč

Ušetříte 105 Kč

Skladem > 5 ks

Podrobnosti

O knize

Celobarevná publikace, plná historických pohlednic, fotografií a plánků drážních staveb z období první poloviny dvacátého století, je věnovaná nostalgické dráze propojující české Jizerské hory s polskou stranou Krkonoš. Autoři chtějí prostřednictvím této (již deváté) publikace připomenout nejen nostalgii...
Celobarevná publikace, plná historických pohlednic, fotografií a plánků drážních staveb z období první poloviny dvacátého století, je věnovaná nostalgické dráze propojující české Jizerské hory s polskou stranou Krkonoš. Autoři chtějí prostřednictvím této (již deváté) publikace připomenout nejen nostalgii rakousko-uherské (v tomto případě...
Celobarevná publikace, plná historických pohlednic, fotografií a plánků drážních staveb z období první poloviny dvacátého století, je věnovaná nostalgické dráze propojující české Jizerské hory s polskou stranou Krkonoš. Autoři chtějí prostřednictvím této (již deváté) publikace připomenout nejen nostalgii rakousko-uherské (v tomto případě i pruské) a naší prvorepublikové železnice, ale také vzpomenout na mistrovství projektantů, techniků a dělníků, kteří před více než stoletím vybudovali a uvedli do provozu jizerskou železnici z Liberce přes Tanvald do Kořenova a její krkonošské pokračování přes Harrachov do dolnoslezské Jeleni Góry (dříve Hirschberg). Úsek trati mezi Tanvaldem a Kořenovem je nejstrmější a jedinou normálně rozchodnou ozubnicovou železnicí v České republice. Pomocí ozubnice Abtova systému vlak vyšplhá na necelých sedmi kilometrech mezi Tanvaldem (466 m n.m.) a Kořenovem (701 m n.m.) o 235 metrů výše! Ozubnicovými pásy v kolejišti jsou vystrojeny tři nejstrmější úseky o celkové délce 4,4 km a pomocí nich ozubnicové vlaky překonávají největší sklon o hodnotě až 58 promile tak, že ozubená kola lokomotiv zapadávají do zubů pásové ozubnice. Výstavba této horské trati v létě roku 1902 si vyžádala proražení čtyř tunelů, mnoha skalních zářezů a výstavbu několika mostů. Z Kořenova pokračuje trať přes 25 m vysoký Jizerský viadukt esovitým tunelem do Harrachova a přes Novosvětský průsmyk (886 m n. m.) do polské Szklarske Poręby a Jeleni Góry. Dráha, která nyní slouží převážně pro osobní dopravu, nabízí mnoho výhledů na Jizerské hory a Krkonoše, včetně nejvyšší české hory Sněžky (1602 m n. m.).

Hodnocení z největšího nezávislého čtenářského portálu

Ve spolupráci s Databazeknih.cz

100%

(4 Hodnocení)

Online knihkupectví Palmknihy vám jako jediný e-shop přináší nezávislé čtenářské recenze a hodnocení oblíbeného portálu Databazeknih.cz 

Populární hodnocení

24.4.2018

2

Série unikátních a vypovídajících dobových pohlednic o jedné horské dráze. Můžu jen doporučit, pokud se chcete seznámit s touto unikátní dráhou, která v minulosti částečně zanikla a dnes zažívá menší renezanci. Málokdy se stane, že někdo někde zprovozní zaniklou trať. V tomto případě její část. Ale o tom kniha nepojednává. Zabývá se hlavně její vznikem a dobou plného provozu.
Série unikátních a vypovídajících dobových pohlednic o jedné horské dráze. Můžu jen doporučit, pokud se chcete seznámit s touto unikátní dráhou, která v minulosti...
Série unikátních a vypovídajících dobových pohlednic o jedné horské dráze. Můžu jen doporučit, pokud se chcete seznámit s touto unikátní dráhou, která v minulosti částečně zanikla a dnes zažívá menší renezanci. Málokdy se stane, že někdo někde zprovozní zaniklou trať. V tomto případě její část. Ale o tom kniha nepojednává. Zabývá se hlavně její vznikem a dobou plného provozu.
Číst více

Verze vašeho prohlížeče je zastaralá!

a může vykazovat chyby v průběhu nákupu či v samotném zobrazení.
Pro nerušený nákup aktualizujte váš prohlížeč na nejnovější verzi nebo zvolte jiný prohlížeč.

Otevřít v Microsoft Edge Přesto pokračovat