Objednávka

1913 Léto jednoho století

1913 Léto jednoho století
Tištěná kniha

84 % (185 Hodnocení)

1913 Léto jednoho století

84 % (185 Hodnocení)

Tištěná kniha - vázaná s laminovaným potahem

rok vydání 2013

240 Kč

Běžná cena 329 Kč

Ušetříte 89 Kč

Vyprodáno

Podrobnosti

  • Nakladatel
  • Kategorie
  • Výška
    • 206.00 mm
  • Šířka
    • 140.00 mm
  • Hloubka
    • 28.00 mm
  • Hmotnost
    • 0.39 kg
  • Jazyk
    • čeština
  • Počet stránek
    • 320
  • Typ vazby
    • vázaná s laminovaným potahem
  • Ean
    • 9788072948703
  • ISBN
    • 9788072948703

O knize

Panoráma jediného roku, kterým začíná naše přítomnost. 1913: rok, kdy se zdá, že vše je možné. Doba nebývalého rozkvětu, kdy vznikají extrémní umělecká díla, jako by už neměl přijít žádný zítřek. Zároveň je však už ve vzduchu tušení rozpadu, toho, že lidstvo ztrácí svou nevinnost. Rok, kdy se prudce střetává...
Panoráma jediného roku, kterým začíná naše přítomnost. 1913: rok, kdy se zdá, že vše je možné. Doba nebývalého rozkvětu, kdy vznikají extrémní umělecká díla, jako by už neměl přijít žádný zítřek. Zároveň je však už ve vzduchu tušení rozpadu, toho, že lidstvo ztrácí svou nevinnost. Rok, kdy se prudce střetává devatenácté a dvacáté století....
Panoráma jediného roku, kterým začíná naše přítomnost. 1913: rok, kdy se zdá, že vše je možné. Doba nebývalého rozkvětu, kdy vznikají extrémní umělecká díla, jako by už neměl přijít žádný zítřek. Zároveň je však už ve vzduchu tušení rozpadu, toho, že lidstvo ztrácí svou nevinnost. Rok, kdy se prudce střetává devatenácté a dvacáté století. Proust hledá ztracený čas, Malevič maluje čtverec, Kafka píše nekonečně dlouhé a nezměrně krásné dopisy Felici Bauerové, Stravinskij a Schönberg vyvolávají neslýchané skandály, Duchamp montuje kolo na kuchyňskou stoličku, Kirchner zas a znovu maluje Postupimské náměstí. Patnáctiletý Brecht se stává šéfredaktorem augsburského školního časopisu a dvanáctiletý Louis Armstrong se poprvé chopí trubky. Joyce a Musil si dávají kávu v Terstu, Freud a Rilke pro změnu skleničku v Mnichově. V Essenu se otevírá prototyp prvního supermarketu Aldi, v Miláně zase první filiálka módního domu Prada. Do Vídně k Trojanovským přijíždí pod krycím jménem Stavros Papadopulos Stalin a v Mnichově prodává jeden rakouský pohlednicový malíř jménem Adolf Hitler své chabé městské veduty. 1913: počátek a konec, triumf a melancholie, vše se prolíná a stává se uměním. Po tomto roce už nic není tak jako dřív. Brilantní stylista Florian Illies s tichým humorem vyvolává k životu kouzlo klíčového okamžiku kulturních dějin.

Hodnocení z největšího nezávislého čtenářského portálu

Ve spolupráci s Databazeknih.cz

84%

(185 Hodnocení)

Online knihkupectví Palmknihy vám jako jediný e-shop přináší nezávislé čtenářské recenze a hodnocení oblíbeného portálu Databazeknih.cz 

Populární hodnocení

10.6.2014

11

Jako by se nějaký Velký Režisér dějin světa rozhodl, že než se to všechno nenávratně podělá, tak ať ještě naposledy přijde k velkému vzepětí ducha a tvůrčí mysl ukáže, čeho je schopna. Protože po uplynutí toho nešťastně šťastného roku 1913 už nikdy nic nebude, jak bývalo. - Já vím, že tohle tvrzení je strašně nadnesené a přepjaté a zavání patosem. Jenomže po přečtení této - dá se říct dokumentaristické...
Jako by se nějaký Velký Režisér dějin světa rozhodl, že než se to všechno nenávratně podělá, tak ať ještě naposledy přijde k velkému vzepětí ducha a tvůrčí mysl...
Jako by se nějaký Velký Režisér dějin světa rozhodl, že než se to všechno nenávratně podělá, tak ať ještě naposledy přijde k velkému vzepětí ducha a tvůrčí mysl ukáže, čeho je schopna. Protože po uplynutí toho nešťastně šťastného roku 1913 už nikdy nic nebude, jak bývalo. - Já vím, že tohle tvrzení je strašně nadnesené a přepjaté a zavání patosem. Jenomže po přečtení této - dá se říct dokumentaristické - knihy to vysloveně svádí k podezření, že s tím rokem 1913 něco nebylo v pořádku: takový koncentrát nových myšlenek, tvůrčích činů, zákrut i slepých (přesto užitečných) uliček umění, jaký v tom roce vytryskl na tom malinkatém prostoru dvou dožívajících soustátí - c. k. mocnářství a německého císařství (samozřejmě - s přesahem do Paříže a N.Y.), to je něco nevídaného. Z dnešního pohledu je úžasné vědět, co současníci (a často ani hlavní aktéři) nemohli v naprosté většině případů ani tušit - že ti neurastenici, podfukáři, příživníci, hysteričtí milenci a středostavovští úředníci či učitelé vlastně vytvářeli umělecké směry, myšlenky, díla, které nakonec poznamenaly celé 20. století. Z obsahu i stylu této knihy jsem byla nadšena. Poněkud mě jen udivovalo, proč byl pro autora tak nadstandardně zajímavý jinak ne moc známý malíř August Macke, že mu věnoval tolik místa. Až po přečtení informací z jiných zdrojů jsem pochopila … Kam se jen mohlo myšlení a umělecká tvorba v Evropě dál vyvíjet, nebýt toho, že rok 1913 skončil a ten, co přišel po něm, již navždy změnil mapu i myšlení celého světa!
Číst více Číst více
17.2.2016

7

Nádherný průřez kulturním děním, politikou a vědou v roce 1913. Se špetkou ironie.. Jsem nadšená!

Více od autora:

Florian Illies

Verze vašeho prohlížeče je zastaralá!

a může vykazovat chyby v průběhu nákupu či v samotném zobrazení.
Pro nerušený nákup aktualizujte váš prohlížeč na nejnovější verzi nebo zvolte jiný prohlížeč.

Otevřít v Microsoft Edge Přesto pokračovat